عملیات اجرایی زنجیره فولاد کردستان با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری آغاز شد

سنندج(پانا)-معاون وزیر صنعت و رییس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران از آغاز عملیات اجرایی ایجاد زنجیره فولاد کردستان به ظرفیت 6/1 میلیون تن و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلار خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۱۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
عملیات اجرایی زنجیره فولاد کردستان با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری آغاز شد

مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت و رییس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران در جلسه بررسی و امضاء مشارکت‌نامه زنجیره فولاد کردستان با بیان اینکه زنجیره فولاد پیش زمینه ایجاد صنایع پایین دستی است گفت: با اتمام کامل زنجیره فولاد کردستان برای هزار نفر بصورت مستقیم و برای چهار هزار نفر بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشارکت‌نامه شرکت فولاد کردستان با کنسرسیومی متشکل از ایمیدرو و سه شرکت کیمیا معادن، شرکت امداد و صبانور تشکیل شده است ادامه داد: همه این شرکت‌ها کار خود را پیش‌تر آغاز کرده و امیدواریم در سه سال آینده شاهد ایجاد سه کارخانه برای تولید محصولات فولادی باشیم.

کرباسیان با اعلام اینکه در زنجیره فولاد کردستان و در مرحله اول کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش فولاد تولید می‌شود گفت: با اتمام این مراحل قطعا سرمایه‌گذاری‌های دیگری در بخش تولید ورق صورت خواهد گرفت که همین امر در سالیان آینده اشتغال و ارزش افزوده فراوانی را نصیب استان می‌کند.

معاون وزیر صنعت و رییس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران افزود: امروز یکی از روزهای تاریخی برای استان کردستان است، چرا که بزرگترین سرمایه‌گذاری صنعتی در طول تاریخ استان با امضا موافقتنامه میان شرکت ایمیدرو و سهامداران بخش خصوصی آغاز شده است.

کرباسیان هدف نهایی در زنجیره فولاد کردستان را تولید 6/1 میلیون تن فولاد اعلام کرد و اظهار داشت: استان کردستان یک استان معدنی است و برای رسیدن به جایگاه مطلوب خود دراین بخش تلاش‌های گسترده‌ای در زمینه اکتشافات زمین‌شناسی لنجام شده است و یقینا سرمایه‌گذاران خارجی نیز برای مشارکت در این زمینه اعلام آمادگی خواهند کرد.

وی امضا موافقتنامه برای ایجاد شرکت تولید فولاد کردستان را اتفاقی خجسته و روزی مبارک برای مردم استان بر شمرد و گفت: ما در راستای سفر سال 94 معاون اول رییس جمهور به کردستان جلسات متعددی را برای توسعه صنعت و معدن استان برگزار کردیم و مطالعات اکتشافی را سرعت بخشیدیم.

این مقام مسوول ادامه داد: تاکنون از کل پهنه استان 12 هزار و 500 کیلومتر مربع اکتشافات معدنی صورت گرفته که مقدار بسیار قابل توجهی است و با افزایش این مطالعات حتما معادن و پهنه‌های معدنی بیشتری پیدا خواهد شد.

وی افزود: زنجیره سنگ آهن یک زنجیره طولانی اشتغال را به دنبال دارد و ارزش افزوده بسیاری را عاید استان می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار