رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در گفت‌وگو با پانا

رایزنی با وزارت علوم برای رفع ممنوعیت همکاری دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی کشور گفته است که وزارت علوم هنوز پاسخی درباره رفع ممنوعیت همکاری دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی نداده است و رایزنی‌ها در این‌باره همچنان ادامه دارد .

کد مطلب: ۸۲۱۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی با وزارت علوم برای  رفع ممنوعیت همکاری دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی

علی آهون‌منش در گفت‌‌وگو با پانا با اشاره به لغو دو بخشنامه وزارت علوم مبنی بر همکاری دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دولتی با یکدیگر گفت: وزارت علوم در تاریخ 4 مردادماه سال 83 در بخشنامه‌ای به دانشگاه‌‌های دولتی اجازه داده بود که با دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای راه‌اندازی دوره‌های آموزشی مشترک، راه‌اندازی مرکز آموزشی مشترک، برگزاری سیمنارهای مشترک و اعطای بورس تحصیلی به اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های غیرانتفاعی در قالب عقد قرارداد و دریافت هزینه اقدام کنند.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی کشور افزود: همچنین وزارت علوم بخشنامه دیگری در 19 آذرماه سال 90 به دانشگاه‌های غیرانتفاعی ابلاغ کرد که طبق آن این دانشگاه‌ها می‌توانستند از امکانات سخت افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه‌های دولتی استفاده کنند تا به درآمد دانشگاه‌های دولتی افزوده شود و در کنار آن، دانشگاه‌های غیرانتفاعی هم بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ولی وزارت علوم در تاریخ 27 اسفندماه سال 90 هر دوی این بخشنامه‌ها را لغو کرد و همکاری دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی را ممنوع اعلام کرد.

آهون‌منش تصریح کرد: از تاریخ لغو بخشنامه‌ها پیگیر این موضوع از طریق مسئولان آموزش عالی هستیم. دانشگاه‌های غیرانتفاعی جوان هستند و مسئولان آموزش عالی بارها اعلام کردند که قصد کمک به دانشگاه‌های غیرانتفاعی را دارند که معتقدیم کمک به این دانشگاه‌ها با بازگشت این دو بخشنامه امکان‌پذیر است اما قبول نکردند و دلیلی هم برای آن به ما اعلام نکردند.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی کشور افزود: 12 اسفندماه سال گذشته در مجمع عمومی دانشگاه‌های غیردولتی که با حضور وزیر علوم و مدیران آموزش عالی برگزار شد، بار دیگر موضوع را با وزیر علوم مطرح کردیم و خواستار تداوم همکاری میان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی شدیم. دکتر غلامی این موضوع را تأیید کرد و قرار شد ما درخواست خود را به صورت کتبی به وزارت علوم ارسال کنیم تا این مساله پیگیری شود.

وی اضافه کرد: وزیر علوم، معاون آموزشی خود را مسئول پیگیری این موضوع کرده و هم اکنون مدیران معاونت آموزشی وزارت علوم مشغول بررسی موضوع هستند که هنوز جوابی به ما نداده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار