در گفت و گو با پانا

رسول صدرعاملی: حضور داوران جوان در حسنات نمادین نیست

تهران (پانا) - رسول صدرعاملی، دبیر هفتمین جشنواره حسنات، به ارائه توضیحاتی درباره برگزاری این دوره از جشنواره و حضور داوران جوان در این اتفاق هنری و سینمایی پرداخت.

کد مطلب: ۸۲۱۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
رسول صدرعاملی: حضور داوران جوان در حسنات نمادین نیست

صدرعاملی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا گفت: جشنواره حسنات یک حرکت کاملا مردمی است و تنها جشنواره بخش خصوصی است که برگزار می‌شود و در هر دوره‌ای سختی خودش را با بار مالی سنگین به دوش کشیده است. امیدوارم در برگزاری این جشنواره به دهمین دوره برسیم و بعد از آن به قدری این نهال محکم شده باشد که خود راه خودش را پیش ببرد.

وی درباره حضور داوران جوان در این جشنواره بیان کرد: جضور داوران جوان در خیلی از جشنواره ها به صورت سمبلیک و نمادین است و بیشتر جنبه نمایشی دارد اما دو اتفاق در جشنواره حسنات برای ما مهم و حایز اهمیت است یکی بخش هیات انتخاب فیلم‌هاست چراکه کمک می کنند در روند تشخیص آثار، فیلم خوب از دست نرود و مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر جشنواره حسنات افزود: مسئله دیگر داوری است. وقتی داوری مطرح می‌شود، موضوع سن و سال مهم نیست. در ابتدا 600 نفر بودند در ادامه به 100 نفر رسید و اکنون 16 نفر در این بخش حضور دارند. همه آن ها تجربه فیملسازی و نگارش دارند و می‌خواهند هدفمند کار کنند. آنان سینما را فقط در رویا دنبال نمی کنند بلکه تلاش می‌کنند فیلمساز خوبی بشوند و برای کار خود برنامه دارند. این داوری‌ها بسیار ارزشمند است و ما امیدواریم امسال از بین این 16 داوری که داریم 4 فیلمساز خوب به جامعه سینمایی‌مان اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه داوران جوان آینده خوبی برای سینمای ما محسوب می‌شوند، تاکید کرد: این داوران یاوران حسنات می شوند و ما هم اگر کمکی بتوانیم می‌کنیم. منتها مسئله مهم استعدادیابی است. ما دنیال تکثر نیستیم مهم این است که آمار کیفی خوبی داشته باشیم.

صدرعاملی درباره تدابیر جشنواره امسال در نمایش فیلم‌ها اظهار کرد: دبیرخانه جشنواره زحمت زیادی کشید که فیلم‌ها بر اساس تجربه‌ای که وجود داشت به شکل متفاوت و متنوعی نمایش داده شود. فیلم‌های مستند، انیمیشن، داستانی در سانس های مختلف ترکیب و به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره حسنات یک دبیرخانه دایمی دارد که طی سال در حال فعالیت و برنامه ریزی است و ماهی دو کارگاه برگزار می‌کند. در مورد انتخاب داوران نیز سعی می کنیم تنوع کار و سلیقه را به کار ببریم و برای مان بیشتر نوع نگاه این داوران اهمیت دارد. در مورد انتخاب آثار هیچ شوخی نداریم چون مهم است که فیلمی از جشنواره بازنماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار