برای اولین بار در استان ،

مانور سمپاشی هوایی در استان قزوین توسط پهپاد انجام شد

قزوین (پانا) - مانور سمپاشی هوایی برای اولین بار در استان و سومین بار در کشور با استفاده از پهبـاد با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۱۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مانور سمپاشی هوایی در استان قزوین توسط پهپاد انجام شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین سمپاشی دقیق هوایی توسط ربات های عمود پرواز بدون سرنشین کنترل پذیر (پهباد) نه تنها از آسیب های روش های سنتی به دور است بلکه با توجه به قیمت بسیار اندک و خدمات پشتیبانی وسیع و ارزان ، انجام عملیات سمپاشی حجم انبوهی از مزارع و باغات در کمترین زمان ممکن توسط آن بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
همچنین کاهش مصرف سم و کود مایع ، اجرای سمپاشی دقیق از طریق کنترل سپاشی از طریق رایانه منطبق بر نظر کارشناس و نمودارهای چگالی آفات ، جلوگیری از افزایش تلفات و ضایعات کشاورزی در فرآیند حین تولید ؛ در نتیجه عدم تماس مستقیم دستگاه و کاربر با زمین و محصول ، افزایش سرعت سمپاشی به نسبت روش های سنتی زمینی و بالتبع سود آوری اقتصادی و همچنین کاهش بسیار چشم گیر در مصرف آب از مزایای استفاده از این پهباد است.
سرعت عمل بالا تا ۳۰ هکتار در روز ، قابلیت اجرای عملیات سمپاشی در زمین های صعب العبور ، بهره وری بالا ، کاهش ۹۰ درصدی مصرف آب ، دقت بالا و کنترل تمام خودکار توسط سامانه کنترل زمینی از مزایای دیگر این پهبادها می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار