کاروانسرای صفوی گنج پنهان سمنان

سمنان (پانا) - مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با برداشته شدن دیوارهای زندان مرکزی سمنان، گنج بزرگ و نهان شهر سمنان نمایان می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۱۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کاروانسرای صفوی گنج پنهان سمنان

محمد جهانشاهی مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: کاروانسرای صفوی واقع در مرکز شهر سمنان که سال هاست به عنوان زندان مرکزی سمنان از آن استفاده می‌شود، می‌تواند به یکی از جاذبه‌های اصلی و مهم گردشگری سمنان تبدیل شود.

وی افزود: جلسه‌های متعددی با مدیر کل زندان‌های استان برای انتقال زندان سمنان برگزار شده و در استان نیز انگیزه و عزم جدی برای انتقال زندان سمنان وجود دارد. تا پایان سالجاری و نهایتا تا سال آینده کار انتقال زندان مرکزی سمنان از کاروانسرای صفوی واقع در مرکز شهر سمنان انجام شود.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان نیز کاروانسرای شاه عباسی سمنان از اوایل انقلاب به دستورر استاندار وقت سمنان به عنوان زندان مرکزی مورد استفاده قرار گرفته است.


زندان مرکزی سمنان محل استقرار" حفظ آثار ملی" بوده است

حمیدرضا دوست‌محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان با بیان اینکه این کاروانسرا در بهمن ماه سال ۱۳۵۲ به شماره ۹۶۷ به ثبت ملی رسیده است، گفت: این بنا پیش از آن که به زندان مرکزی سمنان تبدیل شود، محل استقرار" حفظ آثار ملی" بوده است.

وی افزود: " کاروانسرای شاه عباسی سمنان" یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده به دستور شاه عباس صفوی است که در دوران صفویه در مسیر جاده ابریشم و مسیر‌های مواصلاتی ساخته شده است.

کاورانسرای شاه عباسی سمنان به دلیل قرارگیری در مرکز شهر سمنان می‌تواند به یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر مبدل شود و انتقال زندان سمنان از این کاروانسرا سال هاست که به عنوان مطالبه میراث فرهنگی مطرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار