برخورد قانونی با هنجارشکنان در ماه رمضان

شیراز (پانا)- رئیس دادگستری استان فارس از تشکیل شعب تخصصی و ویژه در راستای مقابله با هنجار شکنی‌های احتمالی در ماه رمضان خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۱۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
برخورد قانونی با هنجارشکنان در ماه رمضان

علی القاصی‌مهر در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان باید آمادگی لازم از نظر فضای اجتماعی برای ماه مهمانی خدا فراهم شود، گفت: انتظار این است که فضای شهر به یک فضای رمضانی تبدیل شود و آثار معنوی این ماه در روابط اجتماعی و همه مناسبت‌ها در همه سطوح جامعه احساس شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت محدودیت‌های شرعی و قانونی و احترام به مؤمنین و روزه‌داران می‌تواند فضای معنوی مناسبی در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت و استان فارس ایجاد کند، افزود: به همین منظور شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان فارس در راستای وظیفه ذاتی خود نظارت بر اقدامات و عملکرد دستگاه‌های متعدد در این زمینه را بر عهده دارد که در قالب طرح رمضانی به دستگاه‌های مسئول ابلاغ شده است.

القاصی‌مهر این وظایف را علاوه بر وظیفه شرعی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب شرعی بر مسئولان و همه شهروندان دانست و افزود: هر کدام از ما در دستگاها رسالت و وظیفه‌ای که داریم لازم است مسئله نظارت در این حوزه را به جدیت دنبال کنیم.

وی ضمن تأکید بر آمادگی قبلی همه دستگاه‌ها در راستای پیشگیری از بروز برخی هنجارشکنی‌ها در این ایام گفت: باید در این باره برخورد‌های قانونی با تدبیر لازم در دستور کار قرار گیرد که به همین منظور دادگستری استان فارس مطابق سال‌های گذشته شعب تخصصی و ویژه در جهت مقابله با هنجار شکنی‌های احتمالی ایجاد کرده است.

رئیس دادگستری استان فارس تصریح کرد: مردم با رعایت حقوق شهروندان روزه‌دار و احترام به دستورات دینی با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان فضای معنوی مناسبی را در سطح شهر و استان ایجاد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار