استاندار قم:‌

رشد 60 درصدی در زمینه ی پرداخت زکات واجب داشته ایم

قم (پانا)- استاندار قم در جلسه شورای زکات استان قم با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه ی زکات گفت: رشد 60 درصدی در زمینه ی پرداخت زکات واجب داشته ایم.

کد مطلب: ۸۲۱۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
رشد 60 درصدی در زمینه ی پرداخت زکات واجب داشته ایم

سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای زکات استان قم که به حضور آیت الله سعیدی امام جمعه قم در سالن جلسات حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، بر ضرورت آگاهی بخشی به مردم در زمینه ی پرداخت زکات تاکید کرد.
استاندار قم با اشاره به افزایش 60 درصدی در زمینه ی پرداخت زکات افزود: این مساله نمایانگر فعالیت های آگاهی بخش در این زمینه می باشد.
وی آمار ارائه شده از سوی دستگاه های ذیربط در زمینه ی پرداخت زکات را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این آمار بایستی به صورت تحلیل ارائه شوند و نقاط ضعف و قوت در آنها مشخص شود.
آیت الله سعیدی امام جمعه قم نیز در این جلسه با اشاره به مشخص بودن وظایف متولیان امر زکات در استان قم اظهار داشت: مسئولان بایستی فعالیت های خود را با جدیت بیشتری انجام دهند.
امام جمعه قم گفت: از تجربیات موفق در زمینه ی جذب مشارکت مردمی در پرداخت زکات بایستی استفاده شود.
وی با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی در زمینه ی زکات مستحبی افزود:‌ البته این مسئله نباید موجب به حاشیه رانده شدن اصل زکات واجب شود.
آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: در بحث زکات فطره نیز طبق روایات و آیات قرآنی بستگان در درجه ی نخست هستند و باید این مسئله تبلیغ شود.
مجموع زکات واجب و مستحبی پرداخت شده توسط مردم استان قم در سال 96 بیش از 22 میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال 95 افزایش 30 درصدی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار