دو هزار و ۹۲۶ مدرسه بزرگسال درکشور فعال است

ساری (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: دو هزار و ۹۲۶ مدرسه معادل ٢٢/۵٧ صدم درصد مدارس کشور، مدارس بزرگسال است.

کد مطلب: ۸۲۱۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
دو هزار و ۹۲۶ مدرسه بزرگسال درکشور فعال است

عباس سلطانیان در گردهمایی کارشناس مسئولان، کارشناسان آموزشی و رابطین ادارات شهرستان ها و مناطق مازندران که به منظور همکاری، هم‌اندیشی و توجیه آیین‌نامه آموزشی دوره دوم متوسطه بزرگسالان، آموزش از راه دور و ایثارگران که در مجتمع فرهنگیان خزرآباد ساری برگزار شد، با بیان اینکه کیفیت بخشی مدارس امری مهم است، اظهار داشت: روح حاکم بر سند تحول بنیادین بر پایه کیفیت بخشی و عدالت آموزشی استوار است.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین سندی ملی است تصریح کرد: هدف عملیاتی شماره پنج این سند عدالت در برخورداری از فرصت های تعلیم و تربیت را مطرح می کند و آموزش و پرورش باید خدماتی را برای افرادی که متقاضی تعلیم و تربیت هستند خدماتی را ارائه دهد.

این مسئول با ذکر این نکته باید طبق راهکار های مناسب متقاضیان را بر اساس عدالت آموزشی تحت پوشش قرار دهیم خاطر نشان ساخت: از نظر تعداد آموزشگاهی حدود ٢٢/۵٧ صدم درصد مدارس کشور متعلق به مدارس بزرگسال است.

او با بیان اینکه ۱۵ هزارو ۴۳ مدرسه در شاخه نظری داریم اضافه کرد: حدود دو هزار و ۹۲۶ مدرسه بزرگسال در سطح کشور وجود دارد.

سلطانیان، مازندران را استانی پیشرو در امر تعلیم و تربیت برشمرد و اذعان داشت: مازندران در بحث پوشش تحصیلی رتبه چهارم کشوری را دارا است .

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم با بیان اینکه مازندران رتبه سوم کشور را پایین بودن نرخ ترک تحصیل دارد، اشاره کرد: این استان در میانگین نمره سطح قبولی رشد داشته است و این شاخص‌های معتبر نشان دهنده‌ی تعامل، همکاری و برنامه‌ریزی مدون است.

او با اشاره به ساختار جدید در متوسطه دوم یادآور شد: لازمه‌ی کیفیت بخشی در مدارس داشتن باور و بصیرت، ارتقاء صلاحیت های علمی و ایجاد بسترهای مناسب درجهت رسیدن به اهداف است .

سلطانیان تشکیل شورای نظارت استانی و شهرستانی را در جهت رفع مسائل مدارس بزرگسال امری ضروری برشمرد و اذعان داشت: در این حوزه باید از لحاظ ساختاری کارهایی صورت گیرد چرا که هدف تحصیل افرادی هست که متقاضی این بخش هستند.

این مسئول نظارت بر انتصاب مدیران مدارس بزرگسال را مهم قلمداد کرد و ادامه داد: مدیران مدارس بزرگسال باید باتجربه باشند تا با انتقال به موقع تجربیات راه گشای مشکلات آموزشی باشند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم تدوین برنامه سالانه را وظیفه‌ای قانونی و مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: مدیر مدرسه باید با همکاری تمامی پرسنل برنامه‌ریزی کند و در ابتدای سال ابلاغیه را به همراه شرح وظایف به پرسنل ارائه بدهد.

این مسئول جمع‌آوری اطلاعات از وضعیت مدرسه را کاری اصولی دانست و تاکید کرد : تا از وضعیت مدرسه اطلاعی نداشته باشیم برنامه‌ریزی با شکست مواجه می شود.

او با اشاره به تدوین اولویت کاری و تاکید بر اشراف کامل بر اسناد بیان کرد: در هر تخلفی که اصولا اتفاق می‌افتد، ردپایی از بی اطلاعی از قانون دیده می‌شود.

او تشکیل مستمر و منظم شورای دبیران را مهم عنوان کرد و ابراز داشت: هدف از برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای مدیران و دبیران به صورت کارگاهی، انتقال تجربیات برای رفع موانع موجود است. چراکه تجربه‌گردانی در مدیریت امری حیاتی در پیشبرد اهداف است.

سلطانیان با اشاره به ارزشیابی مستمر دانش آموزان و تأکید بر تدوین کارنامه عملکردی برای مدیران عنوان کرد: ساماندهی منابع انسانی در مدارس بزرگسال باید طبق ضوابط و چارچوب قانونی انجام شود و این ساماندهی همراه با توجیه نیروی شاغل باشد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم رعایت ضوابط ثبت‌نام، امور مالی، بخشنامه‌ها، معافیت تحصیلی پسران در مدارس بزرگسال و انجام استعلام به موقع مدرک تحصیلی را گامی در جهت رعایت قانون آیین نامه آموزشی برشمرد و مطرح کرد: مدیران باید بر آرا کمیسیون خاص اشراف کامل داشته باشند؛ چرا که با دانستن حدود و اختیارات مدیریتی در جهت رفع نواقص اقدام نماید.

سلطانیان در پایان تأکید کرد: تجزیه و تحلیل امتحانات مدرسه و بیان بازخوردها ارتقاء کیفی را به دنبال دارد چرا که در هر مجموعه‌ای رسیدن به کیفیت از اهداف مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار