پر کشیدن «شیخ عبدالله» در میان شعله های آتش

تهران (پانا) - مستند «ققنوس» (The Phoenix) درباره «شیخ عبدالله دحدوح»، امام جماعت مسجد امام رضا(ع) شهر بلژیک است که در اواخر سال 1390 در اثر به آتش کشیده شدن مسجد، جان خود را از دست می دهد.

کد مطلب: ۸۲۱۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
پر کشیدن «شیخ عبدالله» در میان شعله های آتش

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، دوشنبه، 22 اسفندماه 1390، مسجد امام رضا(ع) در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک به دست یک سلفی به آتش کشیده می شود. این مسجد، بزرگ ترین مسجد شیعیان مقیم کشور بلژیک است.
رسانه ها، حاظران و شاهدان واقعه می گویند: حدود ساعت شش بعد از ظهر، کمی قبل از زمان اقامه نماز مغرب، مردی با تبر و یک گالن بنزین و چند کوکتل مولوتف وارد مسجد می شود و با توهین به نمازگزاران آنها را کافر می نامد. با حمله او، مردم فرار می کنند و سپس وی مسجد را به آتش می کشد. کوشش حاضران برای اطفای حریق به جایی نمی رسد و امام جماعت مسجد در اثر خفگی ناشی از دود آتش سوزی جان می سپارد.
در این مستند که به زندگی شیخ عبدالله اشاره دارد، توضیح می دهد که وی متولد بلژیک اما مغربی الاصل بوده و در جوانی از مذهب اهل سنت به شیعه جعفری متمایل گشته و برای تحصیل در علوم حوزوی وارد شهر قم می شود و در مراجعت به بروکسل، مرکز و مسجد امام رضا(ع) را برای شیعیان این شهرتاسیس می کند.
مستند «ققنوس» محصول سال 2014 به تهیه کنندگی محسن یزدی، در دو قسمت 25 دقیقه ای از روز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه ساعت 8:30 به وقت تهران از هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز بازپخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار