پایان لیگ برتر انگلیس با روز خوش برای لیورپول و تاتنهام؛ سوانسی سقوط کرد

تهران (پانا) –دیدارهای فصل لیگ جزیره با صعود لیورپول و تاتنهام به لیگ قهرمانان تمام شد.

کد مطلب: ۸۲۱۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
پایان   لیگ برتر انگلیس  با روز خوش برای لیورپول و تاتنهام؛ سوانسی سقوط کرد

پرونده دیدارهای لیگ برتر انگلیس در فصل 2018-2017 با ده بازی همزمان از هفته سی و هشتم بسته شد.

در مهمترین دیدار این هفته، لیورپول فینالیست لیگ قهرمانان اروپا برای قطعی کردن سهمیه فصل آینده این رقابت‌ها در شرایطی به مصاف برایتون رفت که هر سه بازی تاریخ دو تیم با پیروزی لیورپول به پایان رسیده بود. شاگردان کلوپ در این بزای هم نمایشی خوب داشتند و با برد 4 بر صفر از زمین خارج شدند تا سهمیه لیگ قهرمانان را بدست آوردند.

دیگر دیدار مهم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان در ورزشگاه سنت جیمز پارک برگزار شد؛ جایی که نیوکاسل از چلسی قهرمان فصل گذشته پذیرایی کرد. چلسی که سه بازی آخر روبرو را با پیروزی پشت سر گذاشته بود و دو هفته قبل سهمیه مرحله گروهی لیگ اروپا را قطعی کرده بود، امروز در حالی به مصاف کلاغ‌ها رفت که باید این بازی را با برد تمام می‌کرد و امیدوار بود که لیورپول شکست بخورد. آبی‌های شهر لندن سه بر صفر شکست خوردند تا لیگ قهرمانان را از دست بدهند.

تاتنهام هم که پیش از این سهمیه لیگ قهرمانانش قطعی شده بود در ورزشگاه ومبلی شهر لندن برای تثبیت پایان فصل با رده سوم و گرفتن انتقام شکست در بازی رفت به مصاف لسترسیتی رفت. فوتبال تماشایی و جذاب دو تیم با پیروزی 5 بر 4 تاتنهام تمام شد تا رده سوم برای این تیم قطعی شود.

در دیگر بازی بالای جدول، منچستریونایتد که پیش از این نایب قهرمانی‌اش مسجل شده بود در شرایطی میزبان واتفورد بود که دو بازی آخر روبرو به سود شیاطین سرخ تمام شده بود و واتفورد روند ضعیفی در دیدارهای خارج از خانه با 5 باخت متوالی و 12 بازی بدون برد برجای گذاشته بود.شاگردان مورینیو با تک گل نیمه اول راشفورد به پیروزی رسیدند.

اما در بازی‌هایی که برای ته جدولی‌ها مهم بود؛ ساوتهمپتون که برای بقا در لیگ جزیره تنها به یک امتیاز نیاز داشت در حالی میزبان منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی بود که دو بازی آخر تاریخ دو تیم با پیروزی سیتی به پایان رسیده است. این بازی با برد یک بر صفر سیتی به پایان رسید.

سوانسی دیگر تیم در خطر سقوط با حضور هوادارانش و به امید معجزه مقابل تیم سقوط کرده استوک سیتی صف آرایی کرد اما در نهایت ناباوری 2 بر یک باخت تا به دسته اول سقوط کند.

در دیگر بازی‌ها که تاثیری در روند اروپایی شدن و یا سقوط تیم‌ها نداشت، آرسنال که سهمیه گروهی لیگ اروپا را قطعی کرده است در آخرین حضور آرسن ونگر به عنوان سرمربی، برای کسب سومین برد متوالی در تاریخ دیدارهای روبرو به خانه‌ی هادرسفیلد رفت و به پیروزی یک بر صفر دست یافت.

اورتون در دیداری که به نظر می رسد آخرین حضور وین رونی در لیگ جزیره باشد مهمان وستهام بود و تن به شکست 3 بر یک داد.

برنلی شگفتی ساز این فصل که سهمیه لیگ اروپا را بدست آورده است، به امید تکرار پیروزی در بازی رفت به مصاف برونموث رفت اما اینبار دو بر یک باخت.

تیم سقوط کرده وست بروموویچ هم در حالی برای دیدار با کریستال پالاس به لندن سفر کرد که دو بازی آخرش را با برد تمام کرده و 5 بازی است بدون باخت از زمین خارج شده است. وست بروموویچ این بازی را 3 بر یک برد.

بدین ترتیب در فصل جدید لیگ برتر جزیره، منچستر سیتی قهرمان و منچستریونایتد نایب قهرمان شد. علاوه بر دو تیم شهر منچستر، تیم تاتنهام و لیورپول هم به سهمیه مستقیم لیگ اروپا دست یافتند.

سهمیه مستقیم لیگ اروپا به تیم‌های چلسی و آرسنال رسید و برنلی هم سهمیه پلی آف این رقابت ها را بدست آورد.

همچنین تیم های سوانسی ، وست بروموویچ و استوک سیتی به دسته اول سقوط کردند.

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار