ظریف با وزیر خارجه چین دیدار کرد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان با همتای چینی خود دیدار کرد.

کد مطلب: ۸۲۱۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ظریف با وزیر خارجه چین دیدار کرد

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در چارچوب ماموریت جدید خود به منظور رایزنی با مقامات اروپایی و دو کشور چین و اروپا امروز در پکن حاضر شد و با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان بعد از این سفر راهی راهی مسکو و سپس بروکسل خواهد شد تا در مذاکراتی فشرده، آینده برجام را مشخص کند.

پس از خروج ایالات متحده آمریکا، مقامات ایرانی اعلام کردند تنها در صورتی حاضر به ادامه برجام هستند که کشورهای اروپایی تضمین لازم برای تامین منافع کشورمان بر اساس توافقنامه برجام را ارائه دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان در آغاز این نشست به همتای چینی خود گفت که برگزاری این دیدار برای من بسیار اهمیت داشت، اینکه هر توافقی با اعضا باقی‌مانده برجام شکل می‌گیرد با چین آغاز شود.

وی ادامه داد: «چین و جمهوری اسلامی ایران رد شرایط مختلف و دشوار و حتی شرایط راحت‌تر همواره دوست نزدیک یکدیگر بودند و مشارکت جامع راهبری بین دو کشور مورد توجه رهبران دو کشور و راهنمای همکاری‌های ما بوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خطاب به همتای چینی خود، بیان کرد: «ما امیدوار هستیم هم در این سفر با جنابعالی و هم رد سفرهای دو روز آینده با دیگر اعضا برجام بتوانیم تصویر درستی از آینده این توافق ترسیم بکنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار