مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد: آغاز ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

قزوین (پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از آغاز ثبت نام آزمون استخدامی خبر داد و گفت: دفترچه‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش از روز 23 اردیبهشت ماه در دسترس قرار دارد.

کد مطلب: ۸۲۱۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد: آغاز ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

سالار قاسمی با اشاره به اینکه این آزمون باید در اواخر فروردین ماه سال جاری برگزار می‌شد، گفت: دلیل این تاخیر در تصمیم گیری برای دوره‌های آموزشی افراد پس از جذب در آموزش و پرورش بود که پس از اخذ تصمیم نهایی زمان دقیق برگزاری آزمون، در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: قبولی در آزمون علمی انجام گزینش و همچنین گذراندن دوره‌های علمی آموزشی از جمله مراحل جذب در آموزش و پرورش بوده و ثبت‌نام این آزمون به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

قاسمی ادامه داد: تعداد افراد قبول شده در آزمون 2 تا 3 برابر ظرفیت اعلام می‌شود چرا که داوطلبان باید مراحل گزینش و دوره آموزشی را نیز بگذرانند .

وی با بیان اینکه افراد حاضر در نهضت سواد آموزی و بسته‌های حمایتی می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند،گفت: در صورت قبولی این افراد برای گزینش در اولویت قرار دارند و در صورت پذیرفته شدن که در صورت پذیرفته شدن سال‌های خدمت آنها در آموزش و پرورش سابقه حساب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: برای فرزندان خانواده شهدا جانبازان ایثارگران و فرهنگیان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال جاری امتیاز ویژه‌ای قرار داده شده است.

قاسمی خاطر نشان کرد: ظرفیت قبولی افراد در سال گذشته 536 نفر بود که این رقم امسال به 601 تن رسیده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از این 601 نفر تعداد 121 تن فارغ التحصیل رشته آموزش ابتدایی لازم دارد، اضافه کرد: بیشترین نیرویی که ما لازم داریم برای مقطع آموزش ابتدایی است و پس از آن برای دروس ادبیات عرب آموزگار تربیت بدنی زبان و ادبیات فارسی و مهندسی کامپیوتر نیروی انسانی می‌خواهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌ها و چالش‌های بزرگ آموزش و پرورش افزایش تعداد بازنشستگان و تامین نیروی انسانی است؛ افزود: در سال های آینده با آمار بسیار بالایی از بازنشستگان مواجه می شویم این در حالی است که تعداد این افراد به 350 هزار نفر می‌رسد.

قاسمی ادامه داد: میزان جذب درآموزش و پرورش از طرف دانشگاه و آزمون خیلی کمتر از این آمار بوده و ضروری است که مجلس موافقت خود را با جذب نیروی انسانی در این سازمان اعلام کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: امنیت شغلی آموزش و پرورش سبب شده تا علاقه جوانان به جذب در این سازمان بالا رود این در حالی است که بیشترین نیرویی که آموزش و پرورش لازم دارد در مقاطع ابتدایی و دوم متوسط است.

وی گفت: استقرار پایه دوازدهم با کمبود نیرو مواجه می‌شویم که لازم است نیروی انسانی کافی برای رفع این مشکل تامین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار