حیدریان درباره صدور مجوز VOD توسط صداوسیما: رشد تکنولوژی باعث تغییر مرجع صدور مجوز نمی‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان سینمایی از صداوسیما و بخش خصوصی درخواست کرد تا تعیین تکلیف صدور مجوز موسسات VOD طبق روالی که از گذشته بوده اقدام کنند .

کد مطلب: ۸۲۱۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
حیدریان درباره صدور مجوز VOD توسط صداوسیما:  رشد تکنولوژی باعث تغییر مرجع صدور مجوز نمی‌شود

محمدمهدی حیدریان، رییس سازمان سینمایی، درخصوص بحث‌هایی که این روزها درباره صدور مجوز موسسات VOD توسط صداوسیما مطرح شده، گفت: مصوبه‌ای که این روزها پیرامون آن بحث شده؛ مصوبه‌ای‌ست که در یکی از کمیته‌های کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شده و این مصوبه به قانون اداره صداوسیما اشاره داشت و منظورش فعالیت انحصاری رسانه‌ای فراگیر است که در اختیار صداوسیماست.

حیدریان با اشاره به اینکه مبنایی که در این مصوبه مطرح شده با نتیجه‌گیری صورت گرفته هیچ سنخیت و ارتباطی ندارد، گفت: اساسا امور اجرایی در کشور براساس قانون برعهده قوه مجریه است و صدور مجوز نیز یک امر اجرایی است که برعهده قوه مجریه است. البته صداوسیما از روز اول در محدوده تولید و پخش براساس قانون مستثنی شده است و خود این سازمان می‌تواند به‌صورت مستقل، تولید و پخش را انجام بدهد. اما سازمان صداوسیما همان زمانی که قصد داشت شرکت سروش را تاسیس کند و آن زمان که قصد داشت محصولاتش را از طریق ویدئو یا نوار کاست عرضه کند، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفت.

رییس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه رشد تکنولوژی و بستر ارایه آثار باعث تغییر مرجع صدور مجوز نمی‌شود، ادامه داد: پخش فراگیر معنایش این است که زمان و مخاطبی که اثر برای او پخش می‌شود، مشخص نیست اما اینکه من به عنوان مخاطب می‌خواهم در یک زمان مشخص یک اثر مشخص را از یک منبع مشخص تماشا کنم و دریافت کنم، معنای فراگیری نمی‌دهد حتی اگر تعداد مخاطبان شکل دوم زیاد باشد بازهم معنای فراگیر نمی‌دهد.

وی ادامه داد: تکلیف قانونی در محدوده غیرفراگیر مشخص است اما در محدوده فراگیر مشخص نیست. توصیه ما این است که واحد مربوطه در صداوسیما و بخش خصوصی تا تعیین تکلیف طبق روالی که بوده اقدام کند تا بخش خصوصی دچار زیان اقتصادی نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار