در واکنش به آتش زدن توافق هسته‌ای در مجلس؛ فراکسیون امید برجام را قاب گرفت

رحیمی، نماینده تهران:‌ برجام تصمیم مجموعه نظام و حاکمیت بود

تهران (پانا) - اعضای فراکسیون امید امروز در مجلس شورای اسلامی به آتش زدن برجام و پرچم آمریکا در صحن علنی خانه ملت واکنش نشان دادند.

کد مطلب: ۸۲۱۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
در واکنش به آتش زدن توافق هسته‌ای  در مجلس؛ فراکسیون امید برجام را قاب گرفت

علیرضا رحیمی، عضو فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به آتش زدن برجام و پرچم آمریکا در صحن علنی خانه ملت به دست عده‌ای از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری در نطق میان دستور خود، اظهار کرد: «برجام تصمیم مجموعه نظام و حاکمیت و با رهنمودها و تایید شخص مقام معظم رهبری آغاز و به سرانجام رساند.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین متذکر شد: «آتش زدن پرچم یک کشور در صحن علنی مجلس اقدامی ناپسند و برخلاف منافع ملی بود.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت خطاب به مخالفان اقدامات دیپلماتیک کنونی کشور تصریح کرد: «هربار با اقدامی برای کشور بحران‌سازی می‌کنید؛ یک بار مسئله دوتابعیتی‌ها را مطرح می‌کنید و فریاد می‌زنید، یک بار جاسوسی و گاهی نیز نفوذ را. با این صحبت‌ها ، فضا و عرصه را برای دیپلماسی تنگ نکنید.»

این نماینده مجلس بعد از اظهارات خود نسخه‌‌ای از برجام را که قاب گرفته شده بود، به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

در این هنگام تعدادی از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی که خودشان در گروه آتش‌زنندگان پرچم آمریکا و برجام در صحن علنی بودند، در واکنش به اظهارات وی فریاد زدند و صحن بهارستان را برای لحظاتی به التهاب کشاندند.

همزمان با فریادهای اعتراض‌آمیز تعدادی از نمایندگان اصولگرا، اصلاح‌طلبان خانه ملت با فریادهای «احسنت، احسنت» از رحیمی حمایت کردند.

در این هنگام حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، فریاد زنان به جایگاه هیات رئیسه بهارستان رفت و خواستار ارائه پاسخ به اظهارات نماینده تهران شد که بعد از دقایقی صحبت با مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت به سر جای خود برگشت.

گویا درخواست وی برای ارائه توضیح و پاسخ به اظهارات نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران با موافقت پزشکیان مواجه نشده است.

بعد از اتمام اظهارات رحیمی، زمانی که وی به پایین بازگشت، تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان، مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران و تعداد دیگری از نمایندگان که همه آنان از اصلاح‌طلبان و اعضای فراکسیون امید خانه ملت بودند وی را دوره کرده و با روبوسی کردن از وی تشکر، اظهاراتش را تایید کردند.

حجت الاسلام احمد مازنی، نماینده مردم تهران، در همین خصوص به خبرنگار پانا گفت که این نطق پاسخ فراکسیون امید و اصلاح‌طلبان مجلس به اقدام ناپسند آتش زدن پرچم یک کشور و برجام در صحن علنی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار