دبیر کل اتاق اصناف ایران:

اذان مغرب تا اذان صبح ساعت کار اصناف غذایی

راه‌اندازی گشت‌های ویژه اصناف برای مبارزه با احتکار و گرانفروشی

اهواز (پانا) -دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: با توجه به خروج آمریکا از برجام عده‌ای نگران نوسان در بازار بودند اما خوشبختانه اکنون بازار آرامی داریم و به طور دائم در حال رصد هستیم. علاوه بر آن تیم‌های مختلف اتاق اصناف و اتحادیه‌های مختلف به صورت ویژه بر بازار نظارت دارند و از گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار جلوگیری می‌کنند.

کد مطلب: ۸۲۱۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
اذان مغرب تا اذان صبح ساعت کار اصناف غذایی

علی عوض پور درخصوص ساعت کار اصناف در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اینکه در این ماه ارائه خدمات غذایی و خوراکی به صورت خاص است در جلساتی که با اماکن و نیروی انتظامی در هفته گذشته داشتیم پیشنهادهای خود را مطرح کردیم و با تعاملی که با این مراکز وجود دارد بخشنامه‌ای به اتاق اصناف سراسر کشور خواهیم زد که اصناف مطابق آن رفتار کنند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران ادامه داد: مطابق توافق ما واحدهایی که خدمات غذایی به مردم ارائه می‌دهند ساعت کار آنها از اذان مغرب تا اذان صبح خواهد بود. همچنین مکان‌هایی که محل تردد مسافر هستند مانند پایانه‌ها و هتل‌ها با استتار لازم می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی گفت: مراکز عرضه مواد غذایی نیز در طول روز می‌توانند فقط غذای سرد آن هم بدون پذیرایی و فقط جهت بیرون‌بری به افرادی که توانایی روزه گرفتن ندارند، ارائه دهند. اغذیه‌فروش‌های گرم نیز از یک ساعت و نیم قبل از اذان مغرب بدون پذیرایی از میهمان و به صورت بیرون‌بری می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

عوض‌پور ادامه داد: امسال ما تصمیم گرفتیم که با توجه به وضعیت منطقه‌ای اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها به صورت محلی با مقامات مربوطه مذاکره کنند و فعالیت خود را براساس همان توافق شروع کنند.

وی در خصوص وضعیت بازار و نحوه نظارت‌ بر آن گفت: با توجه به خروج آمریکا از برجام عده‌ای نگران نوسان در بازار بودند اما خوشبختانه اکنون بازار آرامی داریم و به طور دائم در حال رصد هستیم. علاوه بر آن تیم‌های مختلف اتاق اصناف و اتحادیه‌های مختلف به صورت ویژه بر بازار نظارت دارند و از گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار جلوگیری می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ اتاق اصناف نگرانی‌هایی بابت تخصیص ارز به تولیدکنندگان داشت که پس از جلسات مفیدی که با دولت برگزار کردیم پیشنهاد اتاق پذیرفته شد و اکنون نگرانی‌ای بابت تخصیص ارز به واحدهای تولیدی برای مواد اولیه نداریم.

وی تصریح کرد: وضعیت بازار اکنون کاملا عادی است و مواد غذایی به وفور موجود است و هیچ نگرانی‌ای بابت کمبود کالا نداریم و تا این لحظه نیز هیچ گزارشی به اتاق بابت کمبود کالا داده نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار