معاون پرورشی اداره کل در جلسه شورای دبیران مدارس روستای تهم:

اصل اساسی برنامه های پرورشی در مدارس استان ،عمق بخشی معرفت دینی دانش آموزان است

زنجان(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای معلمان مدارس متوسطه و شبانه روزی روستای تهم گفت : اصل اساسی برنامه های پرورشی در مدارس آموزش و عمق بخشی معرفت دینی در دانش آموزان است .

کد مطلب: ۸۲۱۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اصل اساسی برنامه های پرورشی در مدارس استان ،عمق بخشی معرفت دینی دانش آموزان است

محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه برنامه های حضور در جلسات شورای معلمان مدارس روستایی نواحی یک و دو زنجان ، با حضور در روستای تهم در جلسه شورای معلمان مدارس متوسطه اول و دوم و شبانه روزی این روستا شرکت کرد.

عباسی در جلسه ضمن تبریک هفته معلم و اعیاد شعبانیه و تقدیر و تشکر اززحمات مدیریت و همکاران شاغل در این مدارس گفت : هدف ما از حضور در جلسات شورای معلمان مدارس ، قرار گرفتن در معرض نقد همکاران و آشنایی با جو عمومی مدارس ، مشکلات موجود و شنیدن نظرات ، انتقادات و پیشنهادات همکاران می باشد و این توفیقی است برای که ما در جمع همکاران بخصوص همکاران شاغل در مدارس روستایی حضور پیدا کنیم.

وی گفت : با وجود محدودیت ها و مشکلات ، تلاش ایثار و فداکاری معلمان شغل شریف معلمی و مدارس را جزو بهترین صنوف و در راس قرار داده و این نشان دهنده هویت دینی ، ملی ، علاقمندی و دلسوزی معلمان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه دانش آموزان روستایی از نظر عقیدتی وضعیت نسبتا خوبی دارند افزود : آثار تجدد و فضای مجازی و آسیب های آن و همچنین عدم وجود سیاست مشخص و برنامه دقیق مشکلاتی را در بین دانش آموزان و مدارس که متاثر از جو عمومی جامعه می باشند پیش آورده است.

عباسی تصریح کرد : سیاست ما در برخورد با فضای مجازی مبتنی برآگاهی بخشی و مصون سازی دانش آموزان است و اعتقاد داریم با نگاه سلبی نسبت به فضای مجازی نمی توان نتیجه گرفت اما با نگاه ایجابی و آگاهی بخشی و مصون سازی می توان آسیب ها و مشکلات را تا حدودی کاهش داد .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان باتاکید بر اینکه تربیت باید درونی باشد افزود : اصل اساسی برنامه های پرورشی در مدارس استان آموزش و عمق بخشی معرفت دینی دانش آموزان است و در این راستا دوره ها و گارگاههایی از جمله کارگاه های شیعه شناسی را در مدارس نواحی و مناطق برگزار کرده ایم.

وی در ادامه با اشاره به نتایج آزمون های سلامت روان گفت : بر اساس اطلاعات بدست آمده اعتماد به نفس دانش آموزان پایین است بنابراین در برنامه های تربیتی و پرورشی در مدارس از جمله برنامه صبحگاه باید با حضور تشکل های دانش آموزی و شرکت حداکثری و تنوع برنامه ها زمینه افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان را فراهم ساخت.

در ادامه برنامه مدیر آموزشگاه گزارشی از فعالیت ها و برنامه ها و مشکلات مدرسه بیان و همکاران شاغل در مدرسه نیز نظرات و پیشنهادات خود را اظهار کردند . در پایان نیز معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل از کتابخانه و نمازخانه آموزشگاه بازدید کرد.

گفتنی است در این برنامه اخوان رییس اداره فنی و حرفه ای اداره کل ، رحمانیان معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه 2 ، سعادتی کارشناس مسئول اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل و تعدادی از همکاران حوزه پرورشی آموزش و پرورش ناحیه 2حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار