ظریف: برای ما مهم است که مذاکرات با اعضای گروه 5 شروع شود

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه در بدو ورود به چین تأکید بر آغاز مذاکرات ایران با گروه 5 بار دیگر اعلام کرد که اگر قرار باشد برجام ادامه پیدا کند باید منافع مردم ایران هم ازبرجام تضمین شود.

کد مطلب: ۸۲۱۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: برای ما مهم است که مذاکرات با اعضای گروه 5 شروع شود

محمدجواد ظریف که شب گذشته راهی چین شد، در بدو ورود به فرودگاه پکن مورد استقبال دنگ لی، مدیر کل آسیای غریی و شمال آفریقای وزارت امور خارجه چین قرار گرفت که دو ظرف ضمن گفت‌وگو بر حفظ و حراست از برجام تاکید کردند.

دو طرف ضمن تاکید بر روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور بر حفظ برجام و حراست از آن تاکید کردند.

ظریف در این دیدار گفت: «روابط چین و ایران همیشه خوب و مثبت بوده است و بعد از برجام از حساسیت بالایی برخوردار شده است.»

همچین وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به پکن در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به دیداری که امروز با با وزیر امور خارجه چین خواهد داشت گفت : «برای ما مهم است که مذاکرات با اعضای گروه 5 شروع شود. این یک سفر کاری است و من با وزیر امور خارجه چین دیدار می‌کنم. »

وی افزود: «چین از نزدیک‌ترین دوستان ایران است و امروز درباره تصمیم‌گیری که ایران قرار است با توجه به نحوه تضمینی که سایر اعضای 5+1 بعد از خروج امریکا در مورد اجرای برجام و دریافت منافع برجام توسط مردم ایران می‌دهند، صحبت کنم.»

ظریف گفت: «ما با چین همواره روابط خوبی داشتیم، قبل از برجام روابطمان با چین خیلی خوب بود و در دوران برجام چین با فاصله زیادی شریک تجاری ایران بود. امروز هم اطمینان داریم که چینی‌ها در کنار ما خواهند بود و قرار است در این زمینه صحبت کنیم علاوه بر وزیر امور خارجه چین هیات ایرانی با مقامات دیگر در سایر حوزه‌های مورد علاقه نیز گفت‌وگو خواهد کرد.»

وی درباره سفرش به مسکو و بروکسل نیز گفت: «سفرم به سه کشور مهم است. ما سفرمان را با چین و روسیه که همواره با مردم ایران قبل و بعد ازتحریم‌ها همراه بودند شروع کردیم و روابط‌مان با چین و روسیه حساس بوده و بعد از تحریم‌ها مهم خواهد بود.»

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: «با توجه به این که کشورهای اتحادیه بیشترین درخواست را بعد از خارج شدن امریکا از برجام برای ماندن ایران در توافق داشتند دیدار خواهیم کرد تا ببینیم چگونه کشورهای اروپایی می خواهند تضمین کنند که منافع ایران از برجام با وجود خروج امریکا از‌این توافق حفظ و تامین می‌شود.»

وی خاطر نشان کرد: «مهم‌ترین اقدامات ما گرفتن تضمین است و همانطور‌که رئیس‌جمهوری گفت برای همه انتخاب‌ها آمادگی داریم اما اگر قرار باشد برجام ادامه پیدا کند باید منافع مردم ایران هم ازبرجام تضمین شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار