مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز خبر داد:

اولین مسابقه دانش آموزی طراحی ، ساخت و پرواز هواپیمای گلایدر برگزار شد

اهواز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز اظهار کرد: اولین دوره ی مسابقات 4cup در بخش طراحی ، ساخت و پرواز هواپیمای گلایدر در پژوهش سرای امام جعفر صادق (ع) با حضور بیش از 85 گروه دانش آموزی برگزار شد .

کد مطلب: ۸۲۱۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اولین مسابقه دانش آموزی طراحی ، ساخت و پرواز هواپیمای گلایدر برگزار شد

فاضل خمیسی ضمن اعلام این خبر گفت: توانمند سازی دانش آموزان در زمینه ساخت محصولی با کاربرد علوم نوین مانند ساخت هواپیما در بخش هوافضا و شرکت درفضای پرشور و نشاط علمی و رقابت سالم از اهداف برگزاری این مسابقه است .

مدیر آموزش وپرورش ناحیه 4 افزود: در این مسابقه در نوبت صبح 51 گروه از پسران و بعدازظهر 34 گروه از دختران باهم رقابت کردند.خمیسی با اشاره به اینکه هواپیمایی که دانش آموزان ساخته اند، هواپیمای گلایدر نام دارد، اظهار کرد: نداشتن موتور و سامانه کنترل ، وزن سبک ،طول بال بلند ، برخورداری از آیرودینامیک قوی برای کاهش اصطکاک هوا ، پرتاب با دست و نیازمند نبودن به باندپروازی و فرود از ویژگی های این هواپیمای گلایدر است .

مدیر ناحیه 4 اهواز توضیح داد : دانش آموزان شرکت کننده در مسابقه 4cup بخش گلایدر پس از آشنایی با علم هوا وفضا ، انواع هواپیما و انتخاب کلاس هواپیمایی گلایدر ، با ابتکار و خلاقیت شروع به ساخت این نوع هواپیما کردند و با اجرای آزمایش های اولیه در مسابقه حاضر شدند .

خمیسی با تاکید به مدیران مدارس درخصوص شناسایی دانش آموزان و معرفی آنان به پژوهش سرای امام جعفر صادق (ع) جهت آموزش های لازم در بخش هوا و فضا توجه ویژه ای داشته باشند .

گفتنی است: برد هواپیما و بیشترین مسافتی که در هوا با حداقل انحراف می تواند پرواز کند ، کیفیت ساخت ، زیبایی طرح و توانمندی پاسخ دادن به سئوالات علمی از معیارهای ارزشیابی شرکت کنندگان در این مسابقه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار