استاندار کردستان : برکات سفر رهبری به کردستان هنوز برای توسعه‌ استان جاری است

سنندج (پانا) - استاندار گفت: از سال ٨٨ تاکنون آثار و برکات آن سفر براى کردستان ادامه دارد و هنوز از اعتبارات آن براى کردستان برخورداریم.

کد مطلب: ۸۲۱۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کردستان : برکات سفر رهبری به کردستان هنوز برای توسعه‌ استان جاری است

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در همایش یاد یاران و پیش کنگره ٥٤٠٠ شهید کردستان، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش،٢٢ اردیبهشت ماه را یادآور دو خاطره عظیم عنوان و اظهار داشت: نخست آزادى سنندج از لوث گروهک هاى ضد انقلاب که نشان از رشادت ها و پایمردى عزیزانى بود که امروز تعدادى از آنان دیگر در میان ما نیستند.
وى افزود: دومین خاطره سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبرى به کردستان است که شور و غوغایى به پا بود و همه مردم با عشق و شور تمام به استقبال آمده بودند.
مرادنیا خاطرنشان کرد: از سال ٨٨ تاکنون آثار و برکات آن سفر براى کردستان ادامه دارد و هنوز از اعتبارات آن براى کردستان برخورداریم.
استاندار در این خصوص افزود: سال قبل ٨٠ میلیارد از اعتبارات این سفر به کردستان تخصیص یافت و ان شاالله امسال هم از این اعتبارات بهره مند خواهیم شد.
وى در ادامه گفت: عزیزانى که آن روزها با پایمردى و مقاومت از این آب و خاک دفاع کردند و اجازه ندادند گروهک هاى معاند وجبى از خاک ما را تسخیر کنند، رشالت خود را به خوبى انجام دادند و امروز نوبت ماست که براى توسعه و آبادانى این مرز و بوم خدمت کنیم.
مرادنیا خدمت به ملتى که شهید و جانباز داده اند و ایثارگرند را خطیر توصیف و خاطرنشان کرد: جمهورى اسلامى خدمات خوبى در منطقه داشته اما عقب ماندگى هاى تاریخى کردستان آنقدر عمیق است نیاز به خدمات بیشتر دارد.
وى یادآور شد: به لطف اعتبار ویژه سفر رهبرى براى مهار آبهاى مرزى، توانستیم بخش کشاورزى استان را توسعه دهیم و امروز ٥١ هکتار از اراضى دیم استان به آبى تبدیل شده است.
مرادنیا با ابراز خرسندى از سرعت کار در راه آهن سننج _ همدان، نسبت به اتمام کار آن تا ٢ سال الى ٣٠ ماه آینده ابراز امیدوارى کرد و یادآور شد: در حوزه بزرگراه نیز ٢٣٠ کیلومتر از شرق به غرب استان در حال انجام است.
وى همچنین به اقدامات حوزه سرمایه گذارى اشاره و از عقد قرارداد ٢ پروژه آهن اسفنجى بیجار و قروه (فردا ٩٧/٢/٢٣) خبر داد و افزود: پروژه پتروشیمى ٢ سنندج دیگر پروژه سرمایه گذارى در استان است که کارهاى ثبت و توافقات آن در حال انجام است.
مرادنیا ضمن اذعان به پیگیرى ساماندهى مرزنشینان با مصوبه جدید دولت و لزوم اجرایى شدن منطقه آزاد بانه و مریوان، گفت: مواردى که ذکر شد اقدامات مهمى است که دولت محترم، در کردستان به جد دنبال مى کند و امیدواریم در آینده چه ه کردستان را متفاوت تر ببینیم.
استاندار کردستان در ادامه ازسپاه خواست، در راستاى محرومیت زدایى از روستاهاى استان همانند قبل با همکارى، همدلى و همراهى هرچه بیشتر یارى رسان دولت باشند تا روستاها هم از خدمات نظام بهره مند شوند.
بهمن مرادنیا به تشدید تحریم ها از سوى دشمن و مقابله با نظام مقدس جمهورى اسلامى اشاره و تاکید کرد: همه ما باید با همدلى و همراهى هرچه بیشتر، با دشمنان نظام و مملکت مقابله کنیم و اجازه ندهیم یاس و ناامیدى را در دل ملت ایجاد کنند.
وى در پایان خاطرنشان کرد: این ملت از نعمت رهبرى برخوردار است که در کنار مردم ایستاده و با توکل بر خدا هیچ چیز مانع توسعه و پیشرفت کشور نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار