معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری خبرداد:

پیشگیری از خودکشی یک ضرورت جهانی

شهرکرد (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: پیشگیری از خودکشی یک ضرورت جهانی است.

کد مطلب: ۸۲۱۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از خودکشی یک ضرورت جهانی

" خدایار قاسم پور" اظهار داشت: یکی از خطراتی که جوامع را تهدید می‌کند و جزء آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود موضوع خودکشی است. مسئله خودکشی از یک بعد به‌عنوان یک مسئله روانی و روان‌شناختی و از بعد دیگر به عنوان یک مسئله اجتماعی مطرح می‌‌‌‌‌شود که در استمرار آن آسیب‌های اجتماعی را پدید می‌‌‌‌‌آورد و پیشگیری از خودکشی یک ضرورت جهانی است.

قاسم پور ضمن اشاره به علل و عوامل مختلف اقدام به خودکشی از جمله: عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، عوامل فردی و اختلالات روانی، فشارهای عصبی ، عاطفی و ... افزود: توجه ویژه به نشانه‌های خطرپذیری نوجوانان و شناسایی نشانگان رفتارهای پرخطر بسیار کلیدی است چون ممکن است این افکار مخاطره جویی منجر به خودکشی شود، لذا برگزاری کارگاه های آموزشی و توانمند سازی مدیران ، کارکنان مدارس و اولیاء در زمینه شناخت رفتارهای پرخطر ومداخله موثر و بهنگام همچنین اجرای طرح‌های آموزش مهارت‌های خود مراقبتی به تناسب دوره‌های تحصیلی در قالب سطحی از مهارت‌های خود مراقبتی به دانش‌آموزان می تواند بسیار موثر واقع شود.

وی تصریح کرد: اکنون جامعه با تهدیدات مختلف در حوزه اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، خودکشی، مخاطرات فضای مجازی، خشونت و ...مواجه است و در این راستا می‌باید مسئولین دستگاه های اثرگذار و متخصصان حوزه اجتماعی- روانی با اندیشه‌های علمی و کاربردی به نحو مطلوبی با این آسیب‌ها روبرو شوند.

گفتنی است در مرحله اول برگزاری کارگاه های توانمند سازی و دوره های آموزشی پیشگیری از خودکشی به تعداد 500 نفر از مدیران مدارس معرفی شده توسط ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها نواحی و منطق، در چندین نوبت آموزش های لازم جهت شناسایی دانش آموزان در معرض خطر، تشخیص رفتار های مخاطره آمیز، چگونگی مداخلات موثر و هدفمند در این زمینه و ... توسط اساتید مجرب ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار