‌‌ مدیرعامل بنیاد موقوفه استان البرز

هفتمین همایش «بنیاد البرز» در گلستان برگزار می‌شود

‌‌ گرگان(پانا)-مدیرعامل بنیاد موقوفه استان البرز از برگزاری هفتمین همایش«بنیاد البرز» در استان خبر داد و گفت: در این همایش از 155 نفر از دانش‌آموزان نخبه گلستانی تجلیل می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۱۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
هفتمین همایش «بنیاد البرز» در گلستان برگزار می‌شود

حسین حاجی‌بزرگی در نشستی که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان برگزار شد با بیان اینکه تجلیل از 155 نفر از دانش‌آموزان ممتاز و برتر در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح استان رویداد بزرگی است، اظهار کرد: نسل جوان آینده‌سازان ما هستند و اگر قرار است از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت کنند باید به آنها بها داده شود.

وی گفت: پایه‌گذار این همایش «حسینعلی البرز» است و در حالی که در آن سال‌ها منفعت بحث نخست هر جمع بود و مسأله علم و دانش مطرح نبود ایشان کلیه اموال خود را در راه مخترعین، دانشمندان و دانشجویان وقف کرد طوری که حتی منزل مسکونی خود را در این راه وقف کرده بود.

مدیرعامل بنیاد موقوفه استان البرز اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح به 155 نفر از دانش‌آموزان ممتاز جایزه 10 میلیون ریالی اهدا می‌شود و در کنار آن یک پکیج از کتاب‌های کمک‌آموزشی و تندیسی از مرحوم البرز اهدا می‌شود.

حاجی‌بزرگی با بیان اینکه باید اینگونه موقوفات ترویج شود، یادآور شد: امسال سه همایش استانی در این خصوص برگزار می‌شود که استان گلستان به‌دلیل کثرت جمعیت استان و فراوانی جمعیت دانش‌آموزی انتخاب شده است، همچنین با توجه به کثرت جمعیت و تجلیل‌شدگان تعداد افراد موردتجلیل به 155 نفر رسید که از این تعداد 89 نفر از دختران و 61 نفر از پسران و پنج نفر هم دانش‌آموزان قرآنی هستند.

وی با اشاره به اینکه در انتخاب افراد موردتجلیل نگاه سلیقه‌ای وجود ندارد، ابراز کرد: این همایش در دو سطح استانی و ملی برگزار می‌شود که در سطح ملی از دانشمندان، مخترعین و مبتکرین و نخبگان علمی تجلیل خواهد شد و در سطح استانی دانش‌آموزان ممتاز موردتقدیر قرار می‌گیرند.

مدیرعامل بنیاد موقوفه استان البرز با بیان اینکه همایش بنیاد البرز برای هفتمین سال متوالی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ایجاد پژوهشکده علمی در استان از طریق موقوفات یکی از مطالبات ما از مسؤولان گلستانی است تا توسط این پژوهشکده استعداد دانش‌آموزان شکوفا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار