مدیرکل اوقاف گلستان

پیش‌بینی ثبت 100 وقف جدید در گلستان

گرگان(پانا)-بیست و سه مورد منفعتی، 6 مورد قابل درآمد و 63 مورد انتفاعی بوده است که در سال جاری پیش‌بینی می‌شود 100 وقف جدید به ثبت برسد.

کد مطلب: ۸۲۱۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی ثبت 100 وقف جدید در گلستان

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در نشستی که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان و مدیر عامل بنیاد موقوفه استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اوقاف در طول سال برگزاری طرح «ضیافت الهی» در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان است.

وی با بیان اینکه از تاریخ 27 اردیبهشت‌ماه الی 26 خردادماه سال‌جاری در 36 بقعه متبرکه استان گلستان برنامه‌هایی اجرا می‌شود، ابراز امیدواری کرد با اجرای برنامه‌های مشابه مطالبه مقام معظم رهبری در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تحقق یابد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از برگزاری ضیافت افطاری ساده در 20 بقعه و 10 مسجد استان گلستان خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های سحرگان در 30 شب و در بقعه امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار خواهد شد.
سهرابی از پخش مستقیم ترتیل و جزخوانی قرآن کریم به مدت 30 روز بعد از نماز ظهر و عصر در امامزاده عبدالله (ع) گرگان خبر داد و افزود: برپایی خیمه‌های معرفت از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان است که در آن پاسخگویی به احکام و مسائل شرعی انجام می‌شود و 35 روحانی در این طرح فعالیت خواهند داشت.
وی با بیان اینکه در پنج بقعه متبرکه نمایشگاه برپا خواهد شد، اذعان کرد: در ماه مبارک رمضان 50 روحانی بومی و غیربومی در بقاع متبرکه فعالیت می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه 92 وقف جدید در سال 1396 به ثبت رسید، بیان کرد: 23 مورد منفعتی، 6 مورد قابل درآمد و 63 مورد انتفاعی بوده است که در سال جاری پیش‌بینی می‌شود 100 وقف جدید به ثبت برسد.
سهرابی با بیان اینکه تاکنون برای برگزاری همایش بنیاد موقوفه البرز مشارکت و همدلی خوبی بین اوقاف و آموزش و پرورش شکل گرفته است، اذعان کرد: در این همایش از 150 دانش‌آموز نخبه و پنج دانش‌آموز قرآنی تجلیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امسال پنجاه‌وششمین سال اعطای جایزه موقوفه البرز است، متذکر شد: در واقع این اقدام یک تشویق برای دانش‌آموزانی است که در همه ابعاد به‌ویژه علمی نخبه هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در پایان ابراز کرد: موقوفه هم کمک‌کننده و هم ماندگار است و نام فرد وقف‌کننده قرن‌ها در ذهن اذهان باقی خواهد ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار