تذکر جدی استاندار گلستان به مدیران غایب در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان

گرگان (پانا) - جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گلستان با ریاست استاندار گلستان برگزار شد که در این جلسه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی با حدود 30 دقیقه تاخیر وارد جلسه شدند و حتی برخی از مدیران مرتبط با موضوعات کلان استان غیبت داشتند.

کد مطلب: ۸۲۱۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تذکر جدی استاندار گلستان به مدیران غایب در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان

استاندار گلستان پس از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان که با 30 دقیقه تاخیر در جلسه حاضر شد با انتقاد از حضور با تاخیر مدیران در جلسه و غیبت برخی مدیران اظهار کرد: جلسه شورای برنامه‌ریزی استان یکی از جلسات مهمی است که تصمیم‌گیری کلان استان در این جلسه اخذ می‌شود و تاخیر حضور مدیران و غیبت هیچ مدیری پذیرفته نیست.

مناف هاشمی تاکید کرد: تخصیص و جذب اعتبارات طی دوره پنج ساله در استان نشان می‌دهد که مدیران باید تلاش‌ها را جدی‌تر گرفته و نسبت به جذب اعتبارات ملی کوشاتر باشند.

استاندار گلستان تصریح کرد: استان گلستان استان حادثه‌خیز است و متاسفانه از 923 میلیارد تومان اعتبار تنها 117 میلیارد تومان آن جذب شده است.

هاشمی با یادآوری وضع جذب و تخصیص بودجه طی شش ساله گذشته گفت: شاهد 50 درصد انحراف بودجه استان طی 6 سال گذشته هستیم.

وی ضمن قدردانی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای ارائه گزارش در جلسه و تلاش برای رسیدن به آمارهای مناسب و تصمیم‌ساز گفت: متاسفانه در برخی از مسائل آمارها دقیق نیست و شاید یکی از دلایلی که استان گلستان در برخی از مسائل به توسعه لازم دست نیافته است نبود آمارهای دقیق و تحلیل مسائل است.

استاندار گلستان با بیان اینکه در سال جاری باید تلاش جهادی و کار شبانه‌روزی را برای مردم به عنوان هدیه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به ارمغان بیاوریم، گفت: نگاه سازمان برنامه‌ریزی بر اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و از سوی دیگر نگاه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اجرای پروژه‌های جدید است و می‌گویند هر پروژه‌ای که شروع شود به هر حال روزی به بهره‌برداری خواهد رسید.

هاشمی بیان کرد: هر نماینده هفت تا 9 میلیارد تومان بودجه در اختیار دارد که تصمیم نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، اختصاص آنها به پروژه‌های ملی بوده است در صورتی که اگر به پروژه‌های استانی اختصاص می‌افت، بودجه پروژه‌های استان از 498 میلیارد تومان به بیش از 500 میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کرد.

وی با نقد اشراف نداشتن مدیران استانی به ماده‌ها و بندهای قانونی و تبصره‌هایی که می‌توانند با استفاده از آنها پروژه‌ها را تکمیل و برای دستگاه و استان خود بودجه جذب کنند، افزود: تمامی دستگاه‌ها بهترین کارشناس خود را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان معرفی کنند تا آموزش‌های لازم را اخذ و مدیران دستگاه‌های خود را راهنمایی کنند.

استاندار گلستان گفت: اولویت مدیران استانی تمرکز بر پروژه‌ها و طرح‌هایی باشد که اشتغال را با سرعت بیشتری در استان ایجاد می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار