رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشورخبرداد:توزیع عسل اردبیل در داروخانه های کشور برای بیماران دیابتی

اردبیل (پانا) - رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور گفت: عسل اردبیل مورد تایید انجمن دیابت کشور قرار گرفته و قرار است در داروخانه ها و مراکز فروش مواد غذایی کشور برای درمان و پیشگیری از دیابت توزیع شود.

کد مطلب: ۸۲۰۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشورخبرداد:توزیع عسل اردبیل در داروخانه های کشور برای بیماران دیابتی

شکور امیدی اظهارداشت: عسل اردبیل مورد تایید انجمن دیابت کشور قرار گرفته و برای درمان و پیشگیری دیابت مفید بوده و به عنوان دارو و سبد غذایی سالم در داروخانه‌ها و مراکز فروش موادغذایی توزیع و به فروش می‌رسد.

وی افزود: فراهم کردن سبد غذایی سالم یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که به منظور کاهش بیماری‌ها از جمله دیابت باید مورد توجه همگان واقع شود و بی‌شک اگر مورد بی‌توجهی واقع شود اثرات مخرب آن در به خطر انداخته شدن سلامتی افراد جامعه پدیدار خواهد شد که به همین منظور اجرای این طرح را با هدف تامین غذاهای سالم و ارگانیک در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور افزود: تامین سبد غذایی سالم باید به طور مناسب در بین مردم فرهنگ‌سازی شود به‌ گونه‌ای که مردم بدانند دقیقا چه چیزهایی برای آنان مضر است و چه چیزهایی برایشان مفید است، چرا که بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری به اشتباه سبد غذایی نادرستی را استفاده می‌کنند که متاسفانه دز این بیماری را تشدید می‌کند.

امیدی با اشاره به این که عسل ارتقا دهنده سیستم ایمنی بدن است افزود: عسل طبیعی به عنوان تنها ماده درمان‌کننده بیماری دیابت مد نظر است و طبق بررسی‌های به عمل آمده عسل تهیه شده در کارگاه ‌اردبیل نیز خصوصیات لازم را دارا است که نیازمند اعتمادسازی مناسب است که بی‌شک اگر این موضوع مورد توجه تولیدکنندگان واقع شود می‌تواند تاثیرات خود را به طور شگفت‌انگیزی نشان دهد.

وی تصریح کرد: انجمن دیابت به عنوان تائیدکننده و مصرف کننده عسل طبیعی است که بخشنامه‌ای را در این زمینه صادر کرده که باید عسل تولیدکنندگان ابتدا در این انجمن مورد تائید قرار بگیرد که به طور حتم این موضوع نیز اعتمادسازی را در بین اقشار مختلف مردم و به ویژه افراد مبتلا به بیماری دیابت فراهم خواهد کرد.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور اظهار کرد: حمایت از حقوق داخلی، اعتمادسازی در بین مردم و حمایت از افراد مبتلا به دیابت سه محور اصلی و اساسی این انجمن است که در دستور کار قرار دارد و خوشبختانه عسل ‌اردبیل نیز مورد تائید انجمن دیابت ایران است و هم‌اکنون کیفیت آن مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات دیگر نیز به منظور کنترل کیفیت در ادامه انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار