مدیرکل آموزش و پرورش گیلان: خیران بسترساز فعالیت‌های تربیتی هستند

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت:تعهدسازمانی،دفاع از ارزش‌ها و حقوق شهروندی توسط معلمان به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود لذا خیران بسترساز فعالیت‌های تربیتی هستند.

کد مطلب: ۸۲۰۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان: خیران بسترساز فعالیت‌های تربیتی هستند

مهدی حاجتی در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز،اظهار کرد:مدرسه سازی و انجام کار خیر از آموزه‌های دینی ما به شمار می‌رود و خیران در جهت ارتقای تعلیم و تربیت گام بر می‌دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه خیران سرمایه‌های این نظام هستند،افزود:مدرسه سازی مصداق واقعی صدقات جاریه و پیشرفت همه جانبه کشور در سایه توسعه آموزش و پرورش است.

حاجتی گفت:تعهد سازمانی،دفاع از ارزش‌ها و حقوق شهروندی توسط معلمان به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود لذا خیران بسترساز فعالیت‌های تربیتی هستند.

در ادامه مقدم،مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان هم در این همایش گفت:شاخص سرانه فضای آموزشی در کشور 5.18 متر مربع است در حالی که این رقم در گیلان 4.81 متر مربع است و این در حالی است که به رغم توفیقات خوبی که داشتیم، نیازمند تلاش بیشتر برای رسیدن به شاخص‌های کشوری هستیم.

وی افزود: مدارس نخستین کانون‌های تعلیم و تربیت هستند و خیران با ساخت و تجهیز مدارس نقش بی بدیل و مانایی در ارتقای فرهنگ کشور ایفا می‌کنند .

میر مسعودی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان هم در این نشست،گفت: 251 خیر مدرسه ساز گیلانی که 53 نفر از آن را بانوان تشکیل می‌دهند، تاکنون 252 مدرسه در قالب هزار و 132 کلاس درس را به آموزش و پرورش اهدا کرده‌اند.

وی افزود: 29 مدرسه با ظرفیت 135 کلاس در حال ساخت است که تعدادی از این واحدها در مهر ماه به بهره برداری می‌رسد.

گفتنی است؛در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز، از 23 خیر مدرسه ساز استان گیلان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار