مدیرکل امور موزه های کشور: ایران جزو ثروتمندترین ممالک دنیا از نظر سرمایه های اجتماعی است

تهران (پانا) -  مدیرکل امور موزه های کشور ایران را از لحاظ سرمایه های اجتماعی یکی از ثروتمندترین ممالک دنیا عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۲۰۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امور موزه های کشور: ایران جزو ثروتمندترین ممالک دنیا از نظر سرمایه های اجتماعی است

محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه های کشور در آئین رونمایی از ثبت ملی مکتب نستعلیق امیرعماد الحسنی که امروز شنبه 22 اردیبهشت 97 در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد اظهار کرد:سرمایه های اجتماعی سرمایه هایی هستند که هیچ چیز قادر به تخریبشان نیست. اگر امروز بخواهیم سرمایه های اجتماعی کشور مان را حفظ کنیم و از آن الهام بگیریم جزو ثروتمندترین ممالک دنیا هستیم .

وی ادامه داد:‌اگر ما سهم خود را از هنر خط و زیبانویسی بررسی کنیم به طوماری بلند می رسیم که تک تک آنها جزو سرمایه های اجتماعی ما محسوب می شوند.

وی با اشاره به اهمیت زیبایی در زندگی ایرانیان گفت:‌ در طول تاریخ ایرانیها همیشه معتقد بودند تمام عناصری که جنبه کاربردی دارند باید در اوج زیبایی باشند؛ چه از نظر فرم و چه از نظر تزئینات. حتی این اصل در ادوات قتاله مثل شمشیر و سپر هم رعایت شده است. زندگی ما ایرانی ها مملو از زیبایی است و ما از هر بستری برای انتقال زیبایی استفاده کرده ایم و خط به عنوان عاملی در انتقال مفاهیم زمانی که در بستر هنر ایرانی قرار گرفت زیباترین شکل را پیدا کرد.

کارگر ادامه داد:‌موزه میرعماد و شخصیت میرعماد یکی از سرمایه های کشورمان است که در کاخ سعدآباد وجود دارد که به حق تلاش کرده است تا این میراث گذشته ما به خوبی به مردم ایران و جهان معرفی شود و ما به خاطر این تلاشها از مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد تشکر می کنیم .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد این تلاشها منجر به ثبت مکتب میرعماد در یونسکو به عنوان اثار برجسته فرهنگی دنیا شود. .

در ادامه این برنامه حاضران به همراه استاد غلامحسین امیرخانی هنرمند خوشنویس و رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران از نمایشگاه موزه خط و کتابت میرعماد بازدید کردند و رونمایی از این سند در محل موزه انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار