جشن قهرمانی بایرن مونیخ تلخ شد؛ سقوط تلخ برای تیم محبوب بعد از نیم قرن افتخار

تهران (پانا) –پرونده فصل 2018-2017 بوندس لیگا با شکست سنگین بایرن مونیخ و وداع تلخ هامبورگ بسته شد.

کد مطلب: ۸۲۰۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
جشن قهرمانی بایرن مونیخ تلخ شد؛ سقوط تلخ برای تیم محبوب بعد از نیم قرن افتخار

هفته سی و چهارم و پایانی بوندس لیگا آلمان با برگزاری 8 دیدار همزمان برگزار شد تا پرونده این رقابت‌ها در فصل 2018-2017 بطور رسمی بسته شود.

مهمترین دیدار این هفته، بین تیم‌های رده سوم و چهارمی هوفنهایم و بورسیا دورتموند بود که بدنبال قطعی کردن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بودند و هر دو تیم می‌دانستند در صورت شکست امکان از دست رفتن سهمیه لیگ اروپا برایشان وجود دارد. در حالی که دو تیم بازی برابری را ارائه می‌کردند اما در پایان این هوفنهایم بود که با پیروزی قاطع 3 بر یک از زمین خارج شد؛ نتیجه‌ای که باعث شد رده سوم به هوفنهایم برسد و دورتموند به رده چهارم برسد.

در یکی دیگر از دیدارها، بایرن مونیخ قهرمان زودهنگام رقابت‌ها در حالی میزبان اشتوتگارت بود که هر دو تیم 7 غایب مطرح داشتند. بایرن بدنبال برگزار جشن قهرمانی با کسب سه امتیاز بود در حالی که کورسوی امید اروپایی شدن برای اشتوتگارت باعث شده بود تا آنها نیز به 3 امتیاز بازی نگاه ویژه‌ای داشته باشند و همین عامل به برتری تیم مهمان کمک کرد تا با برد 4 بر یک زمین را ترک کند.

بایرن مونیخ در حالی پس از 7 سال مغلوب اشتوتگارت شد که این نتیجه سنگین‌ترین باخت آنها در تاریخ مقابل اشتوتگارت بود.

دیگر بازی تاثیرگذار برای سهمیه‌های اروپایی آلمان در ورزشگاه ولتینس آره‌نا برگزار شد. شالکه تیمی که نایب قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان را قطعی کرده بود در شرایطی به مصاف اینتراخت فرانکفورت رفت که تیم مهمانش برای کسب سهمیه اروپا باید با برد از دیدار خارج می‌شد اما شالکه به پیروزی یک بر صفر رسید.

در دیگر دیدار سرنوشت ساز برای سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، بایرلورکوزن که با ناکامی‌های سه هفته اخیر نایب قهرمانی را به آسانی از دست داده است، در شرایطی میزبان هانوفر بود که آخرین تلاش خود برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان را باید در حالی انجام می‌داد که رقیبش در هفته آخر از تیم‌هایی بود که 3 امتیاز بازی برایش ارزش چندانی نداشت.این بازی با برتری 3 بر 2 لورکوزن تمام شد اما تفاضل گل کمتر از دورتموند و هوفنهایم مانع از رسیدن لورکوزن به لیگ قهرمانان شد.

اما در انتهای جدول، وولسبورگ برای فرار از سقوط مستقیم و حضور در پلی آف و البته با کورسوی امید بقا بدون پلی آف؛ در دیداری خانگی باید به مصاف تیم سقوط کرده اف سی کلن می‌رفت. بازی تهاجمی وولسبورگی‌ها با برد 4 بر یک همراه شد تا این تیم از سقوط نجات پیدا کتد و آماده پلی آف شود.

فرایبورگ یکی دیگر از تیم‌ها در خطر سقوط، هرچند سه امتیاز با منطقه حضور در پلی آف بقا در بوندس لیگا فاصله داشت اما برای قطعی کردن بقایش در این فصل تنها یک امتیاز نیاز داشت و امیدوار بود مانند دو دیدار گذشته مقابل تیم بی انگیزه آگزبورگ، یکبار دیگر از این تیم امتیاز بگیرد. پیروزی 2 بر صفر فرایبورگ توانست بقای این تیم را امضا کند.

در دیگر دیدار مهم برای ته جدولی‌ها، تیم قدیمی فوتبال آلمان یعنی هامبورگ میزبان مونشن گلادباخ بود. تنها یک معجزه می‌توانست هامبورگ را از سقوط نجات دهد؛ آنها به امید معجزه و البته به شرط کسب سه امتیاز خانگی مقابل مونشن گلادباخ صف آرایی کردند. هامبورگ هرچند به پیروزی 2 بر یک رسید اما معجزه شکست وولسبورگ رخ نداد تا سرانجام این تیم قدیمی پس از 54 سال راهی بوندس لیگا 2 شود.

اما در یکی دیگر از بازی‌های مهم، در حالی که هرتابرلین در هفته آخر هیچ شانسی برای اروپایی شدن نداشت، لایپزیگ بدنبال این بود که سهمیه لیگ اروپا را حفظ کند. جشنواره گل لایپزیگ با پیروزی قاطع 6 بر 2 همراه شد تا پایان خوشی برای این تیم رقم خورد.

در دیگر بازی امروز که تاثیری در روند سقوط یا کسب سهمیه نداشت، ماینز در دیدار با وردربرمن تن به شکست 2 بر یک داد.

با این نتایج، بایرن قهرمان و شالکه نایب قهرمان شد. هوفنهایم و دورتموند هم با این دو تیم جواز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را بدست آوردند.

بایرلورکوزن سهمیه مستقیم لیگ اروپا را بدست آورد و لایپزیگ به پلی آف این رقابت رفت. البته اگر بایرن قهرمان جام حذفی شود، لایپزیگ سهمیه مستقیم خواهد گرفت و اشتوتگارت به پلی آف می رسد.

تیم‌های هامبورگ و کلن هم راهی دسته دو شدند و وولسبورگ به پلی آف بقا رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار