توجه به آموزه های دینی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری

همدان (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بر لزوم توجه به آموزه‌های دینی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۲۰۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
توجه به آموزه های دینی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری

فاضل عبادی در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، اظهار کرد: آموزش مفاهیم قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از اولویت‌های این اداره کل است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم برنامه‌های فرهنگی برپایه حرکت‌های دینی شکل بگیرد، افزود: برگزاری آزمون‌های قرآن از برنامه‌هایی است که با استقبال گسترده همراه شده به طوری که تاکنون بیش از ٥ هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند.

عبادی با تأکید بر اینکه بیش از ٢٠٠ نفر از فعالان قرآنی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های این اداره کل در حوزه گسترش فعالیت‌های قرآنی برگزاری جشنواره سراسری تصویرسازی آیات است که تیرماه امسال به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هم در این جلسه با بیان اینکه در حق قرآن کریم جفا شده است، گفت: در روایات داریم که مردم آخرالزمان، قرآن و دین خدا را پشت سر گذاشته و به دنیا دوستی روی‌ می‌آورند.

آیت‌ا... غیاث‌الدین طه محمدی افزود: دین مقدس اسلام غریبانه ظهور کرد و در نهایت هم غریب می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مفاهیم قرآن کریم، این کتاب آسمانی را شافع مشفع دانست و افزود: قرآن شفاعت‌گری است که در روز قیامت، شفاعتش پذیرفته می‌شود، بنابراین در روز محشر کسانی که در دنیا با این کتاب الهی انس گرفته‌ بودند عاقبت به خیر می‌شوند.

آیت‌ا... محمدی خاطرنشان کرد: قرآن در زندگی دنیا و آخرت انسان‌ها سرنوشت‌ساز است، پس هرچه در زمینه آموزش و گسترش فعالیت‌های قرآنی سرمایه‌گذاری شود باز هم جای کار بیشتر وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار