مرکز جامع توانبخشی و آموزش معلولان اوتیسم در کاشان راه اندازی می شود

کاشان (پانا) - مدیر عامل انجمن اوتیسم کاشان از راه اندازی مرکز جامع توانبخشی و آموزش معلولان گروه اختلال اوتیسم در این شهر خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۰۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مرکز جامع توانبخشی و آموزش معلولان اوتیسم در کاشان راه اندازی می شود

مریم خیامی پور اظهار کرد: با توجه به عدم موافقت برای ساخت مدرسه خاص کودکان اوتیسم، با هدف آموزش و پرورش هدفمند و اثربخش این معلولان، مرکز جامع توانبخشی با حمایت نیکوکاران راه اندازی می شود که نیازمند مجوزهای شهرداری است.

وی افزود: هزینه های بالای درمان این بیماری برای خانواده ها و عدم حمایت دستگاههای مربوط مهمترین مشکلات خانواده اوتیسم است که تاکنون با کمک نیکوکاران گره گشایی شده اما نیازمند پشتیبانی های اصولی و قانونی است.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات ناشی از این بیماری، زیبنده جامعه ما نیست که خانواده ای برای آموزش فرزند اوتیستیک خود، روزهای سرد زمستان را کنار پارک و در چادر زندگی کند اما پناه و حمایتی نداشته باشد.

خیامی پور گفت: انجمن اوتیسم کاشان در سال ۱۳۹۳ با سرمایه‌ حاصل از کمک‌های مردمی، با هدف بالا بردن آگاهی عمومی و شناسایی نیازهای افراد مبتلا به اوتیسم، کمک در تشخیص زودهنگام این اختلال، ارائه خدمات استاندارد، گسترش همکاری‌ها با نهادهای دولتی برای بهبود آموزش خانواده اوتیسم تأسیس شده است.

به گزارش پانا ، سومین جشن خیریه مهر و ماهی با هدف معرفی بیماری اوتیسم و جلب مشارکتهای مادی و معنوی کمک به خانواده‌ اوتیسم روز جمعه 21 اردیبهشت در تالار فیض دانشگاه کاشان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار