خدمت به مردم، بالاترین منزلگاههای دین است

کاشان (پانا) - عضو هیات علمی دانشگاه کاشان گفت: خدمت به مردم و خدمت به جامعه معلولان بالاترین منزلگاههای دین هستند اما متاسفانه به علت پایین بودن آگاهی و شناخت مردم، مسیر خود را به طور مناسب طی نکرده است.

کد مطلب: ۸۲۰۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
خدمت به مردم، بالاترین منزلگاههای دین است

محسن نیازی در سومین جشن مهر و ماهی اظهار کرد: اگر تعبیرهای دینی همانطور که الگوهای شاخص دین و شخصیت های علمی دین، ارائه کرده اند به صورت علمی در جامعه تبیین شود بیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی افزود: یکی از بزرگترین شخصیت های علمی ما، علامه طباطبایی است که گفته حاضر است ثواب حاصل از همه عبادتها و کتابهایش را با ثواب پرستاری عوض کند که یک شب برای آرامش و آسایش بیمارش بیدار مانده است.

وی تصریح کرد: یک جامعه توسعه یافته برای حل مسایل خود به سه عرصه مردم، حکومت و تشکلهای مردمی با فعالیت های خودجوش نیاز دارد و هرچه جامعه توسعه یافته تر باشد، دولتها کوچکتر و تشکلهای مردمی و خیریه گسترده تر خواهد بود.

وی گفت: برای توسعه جامعه باید از تشکلهای مردمی حمایت کنیم و یکی از عوامل مهم در توسعه نیافتگی و وجود مشکلات آن است که تشکلهای مردمی زمینه بروز و ظهور ندارند.

نیازی تصریح کرد: حکومتها در ایران چون گسترش یافته و بزرگ هستند و می خواهند فعالیتها را در انحصار خود داشته باشند زمینه فعالیت های خودجوش تشکلهای مردمی را نمی دهند و مردم ایران هم از نظر اجتماعی و تاریخی در عرصه های خانواده و مذهبی فعالیت خود را بروز می دهند و از این جهت کل فعالیتها در این عرصه ها خلاصه می شود و عرصه های علمی، مدنی و اجتماعی زمینه بروز پیدا نمی کنند.

به گزارش پانا سومین جشن خیریه مهر و ماهی با هدف معرفی بیماری اوتیسم و کمک به خانواده‌ اوتیسم روز جمعه 21 اردیبهشت در تالار فیض دانشگاه کاشان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار