ذوالقدر، نماینده تهران در مجلس، در گفت‌وگو با پانا

طرح تشدید مجازات اسیدپاشی به هیات رئیسه مجلس ارسال شد

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه طرح مجازات اسیدپاشی در مجلس از ارائه این طرح به هیأت رئیسه مجلس خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۰۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح تشدید مجازات اسیدپاشی به هیات رئیسه مجلس ارسال شد

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با پانا درباره طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در مجلس گفت: البته این موضوع در لایحه منع خشونت علیه زنان به طور کامل، در نظر گرفته شده است و بر اساس گفته‌های معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اشد مجازات برای متخلفان در این لایحه دیده شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضع لایحه منع خشونت علیه زنان نیز گفت: کارهای بررسی این لایحه تمام شده و مراحل پایانی خود را در قوه قضاییه سپری می‌کند، امیدواریم هر چه سریعتر به تصویب برسد و پس از آن در اختیار نمایندگان مجلس قرار بگیرد.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای تشدید مجازات اسیدپاشی، طرحی جداگانه در فراکسیون زنان مجلس تهیه شد و در اختیار کمیسیون‌های مربوطه در مجلس قرار گرفت .

ذوالقدر با بیان اینکه اسیدپاشی در کشور روندی صعودی دارد، گفت: فراکسیون زنان با ارائه طرحی درباره تشدید مجازات اسیدپاشی به دنبال این است که روند صعودی این پدیده در آینده به بحران تبدیل نشود و از هم اکنون مانعی برای گسترش این پدیده ایجاد شود؛ بنابراین معتقدیم که مجازات اسیدپاشی باید تشدید شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ممنوعیت فروش اسید باید به طور جدی اجرا شود، گفت: در طرحی که فراکسیون زنان مجلس تهیه کرده به این موضوع نیز توجه شده است. در واقع خرید و فروش اسید باید قانونی شود و نظارت‌ها در این زمینه تشدید شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار