فینال انتخاب شهردار تهران؛ چه کسی به بهشت می‌رود

نوزدهمین شهردار تهران امروز انتخاب می‌شود

تهران (پانا) - در جلسه امروز شورای شهر تهران از میان دو گزینه نهایی برای تصدی شهرداری تهران، یک نفر به عنوان شهردار آینده پایتخت انتخاب می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۰۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
فینال انتخاب شهردار تهران؛ چه کسی به بهشت می‌رود

پروسه انتخاب شهردار با 7 نفر آغاز شد که از میان آن‌ها محمد انصاری لاری، محمود حجتی و حجت میرزایی انصراف دادند و اعضای شورای شهر به 4 گزینه محمدعلی افشانی، سمیع‌الله حسینی مکارم، پیروز حناچی و سیدمحمود حسینی رأی دادند. اعضای شورای شهر تهران در جلسه روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه از میان گزینه های موجود محمدعلی افشانی و سمیع الله حسینی مکارم را به عنوان دو گزینه شهرداری تهران انتخاب کردند و قرار است امروز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه از میان این دو تن شهردار آینده تهران انتخاب شود.

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این دو کاندیدا برنامه‌ها و تیم عملیاتی خود را در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران تشریح کردند و قرار است در جلسه علنی امروز، یکی از این دو گزینه به عنوان شهردار انتخاب و برای صدور حکم به وزیر کشور معرفی شود.

سمیع‌الله حسینی مکارم یکی از دو گزینه‌ای است که با کسب 11 رأی برای تصدی شهرداری تهران انتخاب شده است. مکارم سابقه چندانی در حوزه شهرداری و مدیریتی ندارد. در سابقه او تدریس در دانشگاه‌های علوم اقتصادی و دارایی و دانشگاه پیام‌نور را می‌توان دید. او مدرک کارشناسی خود را در اقتصاد نظری از دانشگاه شهید بهشتی گرفت و کارشناسی ارشد این رشته را در دانشگاه تهران گذراند. از سوابق اجرایی او می‌توان به معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، ریاست شورای پژوهش و تحقیقات پست بانک ایران، رئیس شورای برنامه‌ریزی پست بانک ایران، ستاد هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد. او در هم اکنون سرپرست شهرداری تهران است.

محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران روز جمعه 21 اردیبهشت ماه با انتشار دست‌ نوشته‌ای از حسینی مکارم حمایت کرده است. در بخشی از دست نوشته نجفی آمده است: « در دوران مسئولیت من در شهرداری تهران خدمات آقای حسینی مکارم در تامین مالی پایدار برای شهرداری و شفاف سازی امورمالی و ایجاد انضباط غیر قابل انکار و بسیار ارزنده است و تعامل ایشان با مسئولان و مدیران شهرداری در سطوح مختلف منجر به تقویت و تشدید روحیه مثبت نسبت به وی در میان مدیران شهرداری شده است. ایشان در فعالیت‌ها و مواضع سیاسی نیز همواره با جریان اصلاح طلب هماهنگ و همراستا بوده‌اند. در مجموع فکر می‌کنم ایشان به دلیل آشنایی با برنامه‌ها، فعالیت‌ها و کارکنان شهرداری و داشتن توانایی همکاری، هماهنگی و تعامل با سایر مراکز و ارکان و دستگاه‌های اجرایی کشور گزینه مناسبی برای شهرداری تهران می‌باشند و مسلما در صورت انتخاب به این سمت، بنده و بسیاری از اعضای تیم مدیریتی شهرداری با طیب خاطر با ایشان همکاری و همراهی خواهیم داشت».

محمدعلی افشانی که از سوی اعضای شورای شهر 15 رأی را کسب کرد، گزینه دیگر شهرداری تهران است. او عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاندار فارس در دولت یازدهم بوده است. در سوابق او معاونت وزیر آموزش و پرورش و رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز به چشم می خورد. معاونت استانداری استان های کهگیلویه و بویراحمد،خوزستان و سمنان نیز از سوابق این کاندیدای شهرداری تهران محسوب می شود. افشانی هم اکنون رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور است.

پایتخت از زمان انقلاب اسلامی تاکنون، ۱۴ شهردار (محمد توسلی، سید رضا زواره‌ای، سید کمال‌الدین نیک روش، غلامحسین دلجو، محمد کاظم سیفیان، حسین بنکدار، محمدنبی حبیبی، سید مرتضی طباطبائی، غلامحسین کرباسچی، مرتضی الویری، محمدحسن ملک مدنی، محمود احمدی‌نژاد، محمدباقر قالیباف و محمد علی نجفی) و ۴ سرپرست (محمد حسین مقیمی، علی سعیدلو ، مصطفی سلیمی و سمیع الله مکارم حسینی) داشته است و باید دید شهردار نوزدهم چه کسی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار