معاون آموزش ابتدایی لرستان:

دانش آموزان سرمایه های اصلی ملی و اجتماعی کشور هستند

خرم آباد ( پانا ) _ معاون آموزش ابتدایی در گردهمایی معاونین آموزشی ،کارشناسان آموزش و تکنولوژی آموزشی مقطع ابتدایی استان لرستان گفت : دانش آموزان را سرمایه های اصلی ملی و اجتماعی کشورهستند.

کد مطلب: ۸۲۰۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان سرمایه های اصلی ملی و اجتماعی کشور هستند

موسوی نیا درادامه بیان کرد : توسعه و تقویت سرمایه های ملی باید در آموزش و پرورش به گونه ای باشد که بتوانند در آینده در بخش های مختلف جامعه نقش آفرینی کنند، بنابراین لازمه این کار تربیت و توانمند سازی نیروی انسانی سالم و متعهد و دلسوز است که باید آموزش و پرورش به آن بپردازد

موسوی نیا در این گردهمایی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل آموزشی و تربیتی در مقطع ابتدایی،بر لزوم برنامه ریزی جهت کیفیت بخشی به امر آموزش دانش آموزان تأکید کرد.

وی با اشاره به یکی از راهبردهای حوزه معاونت ابتدایی که همان دسترسی همگانی به آموزش با هدف توسعه عدالت اجتماعی است، اظهار کرد: راهکار لازم در ارتقاء نرخ جذب پوشش دوره ابتدایی و پیش دبستانی انسداد مبادی بیسوادی، کاهش نرخ تکرار پایه و توسعه پیش دبستانی به صورت یکساله، کلاس های چند پایه و دو زبانه است که با اجرای این راهکار می توان به تحقق اهداف آموزش و پرورش و عدالت آموزشی دسترسی پیدا کرد.

معاون آموزش ابتدایی استان ، شناسایی، جذب و نگهداشت دانش آموزان لازم التعلیم را نیازمند همکاری جدی تمام دستگاه ها از جمله ثبت احوال،بهزیستی، صدا و سیما،کمیته امداد،شهرداری،دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری دانست و افزود: با کمک این دستگاه ها می توانیم آمار بازماندگان از تحصیل را به حد چشمگیری کاهش دهیم.


موسوی نیا تصریح کرد: شعار وزارت آموزش و پرورش در مدارس در سال جاری " آموزش و پرورش تحول‌گرا و مشارکت‌جو بر اساس اسناد تبیین شده تحول بنیادین " بوده و مربیان و معلمان با در نظر گرفتن این شعار و هدف مهم تحصیلی در پیشبرد برنامه‌های آموزشی و تربیتی پیشتاز باشند.

وی ادامه داد: بازدید و نظارت از کلاس‌های چند پایه با هدف توجه به کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس انجام شده و کیفیت آموزشی بیشتر از کمیت آن در نظر گرفته شده است.

موسوی نیا بیان داشت :کودکان بازمانده از تحصیل یکی از چالش‌برانگیزترین مسائل اجتماعی است که نمی‌توان آن ها را انکار کرد، زیرا در حال حاضر یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین حقوق هر انسان حق تعلیم و تربیت و آموزش و یادگیری است.

بررسی طرح و برنامه های دوره ابتدایی با تأکید بر ساماندهی و بهینه سازی نیروی انسانی و هم اندیشی در مورد برنامه های آینده آموزش ابتدایی از دیگر موارد مطرح شده در این گردهمایی بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار