سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان استان قزوین :‌ مسکن مهر قزوین شهریور امسال به پایان می‌رسد

تهران (پانا) - سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین می‌گوید در پروژه مسکن مهر علی‌رغم اینکه حوزه نظارت تحت پوشش نظام‌مهندسی بوده است اما در نظارت عالیه، اداره راه و شهرسازی قزوین عالی نظارت داشته است.

کد مطلب: ۸۲۰۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان استان قزوین :‌ مسکن مهر قزوین شهریور امسال به پایان می‌رسد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، عباس پور قادر، سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر در این استان اظهار داشت: در استان قزوین از مجموع ۴۴ هزار و ۴۵۹ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان که در بخش موقوفی، سه‌جانبه و خود مالک هستند درمجموع در تعاونی‌ها بیش از ۱۵هزار واحد، سه‌جانبه ۱۳ هزار و ۵۳۱ واحد و در بخش خود مالک ۱۵ هزار و ۹۰۹ واحد هستند که از این مجموع ۳۹ هزار و ۳۷۱ واحد تاکنون افتتاح‌شده‌اند.

وی افزود: باقی‌مانده واحدها حدود ۵ هزار و ۸۸ واحد است که ۱۳۸۰ واحد آن به‌واسطه پیشرفت زیر ۳۰ درصد از مسکن مهر خارج می‌شوند و درواقع باقی‌مانده آن‌ها ۳ هزار و ۷۰۸ واحد است. طی سال گذشته حدود هزار واحد آن تمام شد و باقی‌مانده آن نیز که امسال ۱۰۵۰ واحد است با توجه به افزایش وام ساخت از ۳۰ به ۴۰ بخش اعظمی از آن را تا پایان شهریورماه که به نظر می‌رسد ۷۰۰ تا ۸۰۰ واحد شود به پایان برسانیم.

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای پروژه مسکن مهر افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه مسکن مهر به‌طور میانگین در بخش‌های مختلف ۷۰ درصد است که بیشتر کار باقی‌مانده مربوط به خرید اجناس بوده است. در مورد نداشتن متقاضی هم برای حل این مسئله با کمیته امداد توافقاتی در خصوص واگذاری داشتیم که از ۴۲۵ واحد توافقی تاکنون ۳۴۵ واحد را در سامانه ثبت کرده‌ایم و مابقی نیز در هفته‌های آینده تکمیل خواهد شد.

پور قادر با اشاره به اینکه در صورت واریز پول به‌حساب سازمان تا پایان شهریور این پروژه‌ها به مرحله افتتاح خواهد رسید به بحث ساخت‌وساز و رعایت مقررات ایمنی در مسکن مهر استان قزوین اشاره داشت و تأکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی که بین مجریان پروژه و وزارتخانه انجام شد، تمام ضوابط مقررات ملی رعایت شده است. از فناوری‌های نوین در ساخت‌وسازها بهره بردیم و همان‌طور که خبردارید تعلق گرفتن وام منوط به استفاده از این فناوری‌ها بوده است.

وی ادامه داد: ازجمله این موارد استفاده از فناوری‌های نوین استفاده از اسکلت‌ها با قطعات پیچ و مهره، استفاده از پنجره‌های دوجداره، لوله‌های پنج لایه و فناوری نوین در سیستم فاضلاب بود که ازجمله موارد به‌کاررفته در ساختمان‌های مسکن مهر به شمار می‌آیند و روی استفاده از آن‌ها تأکید داشتیم.

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در پاسخ به این سؤال که ساخت‌وسازهای صورت گرفته در مسکن مهر در این استان چقدر با توجه به تأکید ویژه وزیر راه و شهرسازی در راستای تأمین رفاه اجتماعی و رعایت مناسب محیط اجتماعی شهروندان همسو بوده است، گفت: با توجه به اینکه طرح‌های ما ۷ طبقه بوده و هر طبقه ۴ واحد در بلوک‌های ۲۴ واحدی است شرایط کار بر اساس قانون سامان‌دهی مسکن این بود که حداقل مساحت بین ۷۰ تا ۷۵ متر برای یک واحد دوخواب باشد.

وی افزود: بااین‌حال به بخش کم‌درآمد هم توجه ویژه داشتیم و همچنین افراد کم‌جمعیت را هم در نظر گرفتیم و در همین خصوص خانه‌های تک خواب هم طراحی کردیم و برای بعضی بلوک‌های ۱۲ واحدی خودمان خانه‌های تک خوابه هم ساخته شدند. با توجه به ظرفیت طراحی‌های انجام‌شده در آپارتمان‌سازی و بااینکه همه انتظارات را برآورده نمی‌کند سعی شد به بیشترین حد ممکن به خواسته‌های متقاضیان نزدیک شویم. در همین خصوص طبق بررسی‌های و نظرسنجی‌های انجام‌شده در خصوص مسائل رفاه اجتماعی رضایتمندی ۸۰ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

عباس پور قادر در ادامه به توجه ویژه در پروژه مسکن مهر در خصوص واقع نشدن روی گسل‌ها بابت زلزله اظهار داشت: در این زمینه و علی‌رغم اینکه قزوین یکی از نقاط پرخطر از حیث زلزله است تمام سعی است که در ناحیه شهری مهرگان کاملاً بر اساس و ضوابط مقررات سازمان نظام‌مهندسی طراحی و ساخته شود. این اتفاق به‌ندرت در کل کشور رخ‌داده است که کلیه مراحل ساخت‌وساز در آزمایشگاه‌ها بررسی شود.

وی افزود: تمام مجریان ما مکلف به انجام این کار هستند و همه موارد مثل میلگرد و بتن در همه طبقات، ستون‌ها، سقف‌ها، سیم‌کشی‌ها در تمام مراحل بررسی‌شده‌اند تا استانداردهای لازم را داشته باشند و این کار در چارچوب نظارتی انجام گرفت. به همین خاطر علی‌رغم اینکه حوزه نظارت تحت پوشش نظام‌مهندسی بوده است اما در نظارت عالیه اداره راه و شهرسازی قزوین عالی نظارت داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار