مرحله استانی هشتمین دوره جشنواره جابربن حیان برگزار شد

خرم آباد ( پانا ) - با حضور معاون ابتدایی و معاون پژوهش آموزش و پرورش لرستان هشتمین دوره جشنواره جابربن حیان با راهیابی شش اثر به مرحله کشوری به کار خود خاتمه داد .

کد مطلب: ۸۲۰۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مرحله استانی هشتمین دوره جشنواره جابربن حیان برگزار شد

احمد علی موسوی نیا معاون ابتدایی آموزش و پرورش لرستان در هشتمین جشنواره جابربن حیان (پروژه های علمی دانش آموزی) که با حضور معاونین ابتدایی و سرگروههای آموزشی شهرستانها و مناطق لرستان و جمعی از روسای ادارات حوزه ستادی در سالن ورزشی آموزشگاه خدیجه کبری ناحیه دو خرم آباد برگزار شد،در سخنانی گفت : روش‌های سنتی در جوامع پیشرفته امروزی دیگر پاسخ نمی دهد و ضرورت دارد با توجه به اهداف مورد نظر برنامه‌ریزی کرد.
موسوی نیا خاطرنشان کرد : به همین منظور در سال‌های اخیر برنامه سند تحول بنیادین با اهداف کاملاً مشخص طراحی شده به گونه ای که از دوره پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه دوم برای معلم و دانش‌آموز برنامه‌های تعیین شده است و آنچه مهم است اجرای دقیق این برنامه‌هاست.

معاون آموزش ابتدایی استان لرستان برگزاری جشنواره جابربن حیان را یکی از مصادیق خروج از روش سنتی عنوان کرد و گفت بحث پروژه‌های علمی و جشنواره هایی از این دست نوید خوبی برای ما دارد زیرا فضای علمی کشور بایستی به سمت تحقیق و پژوهش و دانشمند پروری سوق داده شود و ارتباط علم و دانش با عمل و مهارت‌آموزی در دستور کار قرار گیرد .
موسوی نیا ضمن تقدیر از کارشناس گروههای آموزشی استان در برگزاری مطلوب جشنواره جابربن حیان در مراحل آموزشگاهی ، شهرستان و استان برای برگزیدگان مرحله کشوری آرزوی موفقیت کرد .
معاون آموزش ابتدایی استان لرستان در خصوص آمار دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره گفت:
در حال حاضر در استان لرستان ۱۷۴ هزار دانش آموز در دوره ابتدایی داریم که از این تعداد تقریباً ۸۰ هزار دانش آموز یعنی حدود ۴۶ درصد دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی در ۱۲۰۰ آموزشگاه درگیر این پروژه علمی بوده اند که انتظار داریم به روزی برسیم که صد درصد مدارس به سمت پروژه محوری و تحقیق میدانی روی بیاورند .
وی در خصوص تعداد طرح‌های ارائه شده در مرحله استانی گفت: تعداد ۱۹۸ پروژه در گروه‌هایی سه نفره و با همکاری ۵۹۴ دانش آموز از مناطق و شهرستانهای استان به این مرحله راه یافته اند که پس از ارزیابی‌های لازم تعداد ۶ پروژه برتر به مرحله کشوری راه یافته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار