رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعلام کرد: آمادگی دانشگاه برای تربیت تکنسین مورد نیاز آموزش و پرورش

دانشگاه فنی و حرفه‌ای را در امتداد آموزش و پرورش می‌دانیم

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از آمادگی این دانشگاه برای تربیت نیروی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۰۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعلام کرد: آمادگی دانشگاه برای تربیت تکنسین مورد نیاز آموزش و پرورش

ابراهیم صالحی عمران در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای این تفاهم‌نامه را زمینه‌ای برای همکاری بیشتر با وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: معتقدم یک دانشگاه مسئولیت‌های اجتماعی برعهده دارد و دانشگاهی که خروجی نهایی‌اش را نبیند یعنی به مسیولیت‌‌هایش توجه نکرده است.

وی اظهار کرد: باید تمام ذی‌نفعان بیرونی دانشگاه را مدنظر قرار دهیم و خدمات ارایه کنیم تا به توسعه اقتصادی جامعه خدمت کرده باشیم.

صالحی عمران یکی از مهم ترین ارتباطات سیستم آموزش عالی را ارتباط گیری با بخش‌های دیگر دانست که آموزش‌های پایه را برعهده دارند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که بازده اجتماعی سیستم‌های پایه‌ای بیشتر و موثرتر از آموزش عالی است.

صالحی عمران یکی از اقتصادی ترین نوع آموزش را ارائه آموزش مهارتی خواند و افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با ۱۷۳ دانشکده و آموزشکده، بالای ۲۰۰ هزار جمعیت دانشجویی و ۱۳۰۰ کارگاه آموزشی بزرگترین دانشگاه آموزش مهارت کشور است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: توانمندسازی افراد برای یادگیری مهارت‌ها می‌تواند افراد را تقویت و به توسعه اقتصادی کشور کمک کند.

وی اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای را در امتداد آموزش و پرورش می‌دانیم. توسعه برنامه درسی در راستای تربیت نیروی انسانی توانمند نیز با انعقاد این تفاهم نامه برقرار می‌شود.

وی از تشکیل تیم‌های مشترکی خبر داد و گفت: یکی از محورهای دیگر تفاهم نامه تربیت کادر آموزشی و فنی است همچنین مقدمات پایه گذاری رشته‌هایی در دانشگاه باید در آموزش و پرورش باشد.

صالحی عمران افزود: آماده‌ایم نیروهای دستگاه‌های دیگر را تربیت کنیم و به نیاز تربیت تکنسین پاسخ دهیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم این تفاهم نامه زمینه تحول اساسی را در تربیت نیروی تکنسین فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار