همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشور در سنندج برگزار شد

سنندج(پانا) - دومین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشور روز های 19 و 20 اردیبهشت ماه 97 به میزبانی آموزش و پرورش کردستان در سنندج برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۰۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشور در سنندج برگزار شد

آئین افتتاحیه دومین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشور با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان، جمعی از اساتید دانشگاه، محققان، پژوهشگران، دانش آموزان و برگزیدگان مقالات همایش در سالن همایش معلم اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در این مراسم دبیران تربیت بدنی را سرمایه اصلی و برگ برنده معاونت تربیت بدنی و سلامت عنوان کرد و گفت: با وجود محدودیت ها و کمبود امکانات در آموزش و پرورش، این معاونت در چند سال اخیر پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

افشین خوش گوار از فعالیت 931 دبیر تربیت بدنی در مدارس استان خبر داد و گفت: در همین راستا در سه سال اخیر کارگاه های آموزشی، دوره و کلاس های بازآموزی برای معلمان تربیت بدنی استان برگزار شده است.

وی بروز کردن دانش و ارتقا توانمندی علمی معلمان تربیت بدنی را یکی از برنامه های محوری و اولویت دار معاونت تربیت بدنی و سلامت استان عنوان کرد و گفت: در مدارس استان، معلمان تربیت بدنی دارای طرح درس و کتاب راهنمای تربیت بدنی هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از برگزاری 24 هزار و 200 نفر ساعت دوره آموزشی برای دبیران تربیت بدنی استان خبر داد و گفت: هشت دوره آموزشی در شش ماهه اول سال تحصیلی جاری برای معلمان تربیت بدنی مدارس استان برگزار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف اصلی این همایش پرداخت و ارتقا دانش و توانمندی علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی، جریان سازی درس تربیت بدنی در بین جامعه به منظور تغییر نگرش مدیران و عموم مردم نسبت به درس تربیت بدنی و ایجاد و تقویت ارتباط دوسویه و تعامل با مراکز دانشگاهی را از مهم ترین اهداف همایش عنوان کرد.

خوش گوار با اشاره به اینکه شاخص هایی این همایش را با سایر همایش ها متمایز کرده است؛ استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش استان و نیروی انسانی توانمند حوزه تربیت بدنی را یکی از شاخصه های این همایش عنوان کرد و گفت: معلمان تربیت بدنی استان در کمیته های علمی همایش حضور فعال دارند.

وی توجه به مخاطب و مشتری مداری را دومین ویژگی این همایش عنوان کرد و با بیان اینکه مخاطب اصلی ما دانش آموزان هستند؛ گفت: در کنار این همایش انشای دانش آموزی با دو سوال معلم ورزش چه خصوصیاتی باید داشته باشد و زنگ تربیت بدنی در مدارس چگونه باید باشد؟ فراخوان داده شده است که هدف از این کار بررسی و توجه به پیشنهادات و نظرات انتقادی دانش آموزان است .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در کنار این همایش دو روزه، سه کارگاه جانبی مختص برنامه های ورزشی درون مدرسه با حضور اساتید برجسته برگزار می شود که آشنایی با اصول طراحی بازی های حرکتی در دانش آموزان، ارزیابی شاخص مهارت های حرکتی دانش آموزان و شیوه های عملی تقویت آن از طریق بازی، آزمون غربالگری عملکرد حرکتی برای پیش بینی آسیب های ورزشی در درس تربیت بدنی مدارس از اهداف کارگاه های جانبی است.

وی حضور پنج استاد تمام تربیت بدنی از جمله یک استاد و مدرس سویسی را سومین ویژگی شاخص این همایش برشمرد و گفت: این اساتید از دانشگاه های برتر کشور به عنوان سخنران در این همایش شرکت می کنند.

در ادامه دکتر بروجردی دبیر علمی همایش نیز ضمن تقدیر و تشکر از بانیان و دست اندرکاران این همایش علمی، دبیر ورزش بودن را بزرگترین افتخار خود عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این همایش کار کیفی و تخصصی خوبی انجام شده است و کلیه مقالات ارسال شده به دبیرخانه چکیده بلند و در راستای درس ورزش و زنگ تربیت بدنی تهیه شده است.

وی در ادامه به بیان گزارشی از روند برگزاری همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشور پرداخت و گفت: تعداد 208 مقاله با موضوعات ورزش دانش آموزی به دبیرخانه همایش ارسال شده است که 139 مقاله پذیرش شده است.

بروجردی ادامه داد: همچنین در بخش انشای دانش آموزی نیز تعداد 81 انشا به دبیرخانه همایش ارسال شده است که 45 انشا پذیرش شده است .

وی تعامل خوب آموزش و پرورش با دانشگاه های استان کردستان را قابل تقدیر دانست و ابراز امیدورای کردن برگزاری همایش علمی دستاوردهای ورزش دانش آموزان موجب ارتقای ورزش در مدارس شود.

گفتنی است در این همایش دو روزه علاوه بر ارائه مقالات برگزیده، سه کارگاه جانبی علمی و تخصصی با حضور 380 نفر کارگاه دبیران تربیت بدنی برگزار خواهد شد که آزمون غربالگری عملکرد حرکتی برای پیش بینی آسیب های ورزشی در دانش آموزان با حضور پرفسور مهرداد عنبریان، آشنایی با اصول طراحی بازی های حرکتی هدفمند کودکان با حضور دکتر امین غلامی و شاخص های مهارت های حرکتی پایه کودکان و شیوه عملی تقویت هر کدام از طریق بازی با حضور دومینیک چیکوت سویسی عناوین این کارگاه های آموزشی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار