آیت الله اعرافی در خطبه دوم نماز جمعه شهر مقدس قم:

با پیمان شکنی آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از گذشته آشنا هستیم

قم (پانا)-آیت الله اعرافی در خطبه دوم نماز جمعه شهر مقدس قم: جامعه که فقیر و آدم گرسنه دارد جامعه تراز اسلامی نیست و ماه رمضانی فرصتی برای کمک به فقیران است.

کد مطلب: ۸۲۰۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
با پیمان شکنی آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از گذشته آشنا هستیم

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به امامت آیت الله علیرضا اعرافی در مصلی قدس قم برگزار شد.

آیت الله اعرافی ضمن اشاره به خروج و بدعهدی آمریکا در مسأله برجام اظهار کرد: ما از گذشته با پیمان‌شکنی آمریکا و اروپائیان آشنا هستیم و یک رژیم مستکبر که در قرن گذشته بیش از ۱۰۰ جنگ ظالمانه را به راه انداخته و مدیریت کرده است و همچنین کشورهای مختلف را به اشغال خود در آورده، انتظاری از او نداریم.

امام جمعه قم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بی‌اعتمادی به آمریکا تصریح کرد: ایشان از همان ابتدا فرموده بودند که آمریکا قابل اعتماد نیست و نمی شود به او اعتماد کرد.

وی ضمن تأکید بر همصدایی دنیا بر پیمان شکنی دنیا خواستار اعتراض جهانی نسبت به این بد عهدی شد و خاطر نشان کرد: از مسئولان کشور نیز انتظار می رود که با عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری به اروپایی‌ها اعتماد نکنند زیرا اروپائیان نیز پیمان‌شکن هستند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ضمن تأکید بر اینکه مسئولان باید بیش از پیش به عزت و کرامت ملت توجه نمایند از اینکه عربستان سعودی از پیمان‌شکنی آمریکا ذوق‌زده شده است، خطاب به آن‌ها گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی برای شما کاری نمی‌کند و شما به زودی شکست خواهید خورد.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب بازار ارز آن را افسار گسیخته خواند و خواستار کنترل آن شد.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به مشکلات ازدواج جوانان تصریح کرد: مهریه کمتر نشان‌دهده عظمت و شخصیت بالای زن در اسلام است چرا که زنی که دارای معرفت ایمانی و علمی است خود را وارد معامله اقتصادی نمی‌کند.

وی در ادامه ضمن تسلیت ارتحال نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود توجه بیشتر به نیازمندان را در ماه رمضان خواستار شد و افزود: در ماه رمضان باید توجه به نیازمندان بیشتر شود و مؤسسات خیریه نیز باید در این ماه بیش از پیش تلاش کنند تا فقر ریشه‌کن شود.

گفتنی است در پایان این مراسم مردم شریف قم همدوش سایر ملت ایران بر ضد عهد شکنی آمریکا به راه پیمایی پرداخت و شعار انزجار مرگ بر آمریکا سر دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار