امام‌جمعه کرج: آمریکا و اروپا، دو لبه‌ی یک قیچی هستند / شورای نگهبان، قاطعانه با لایحه FATF برخورد کند

کرج (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: متقین، به داد ستمدیدگان می‌رسند و با برطرف کردن مشکلاتشان، موجبات رفع غم مظلومان را فراهم می‌کنند که طبق بیان امیرالمؤمنین (ع)، این عمل کفاره‌ی گناهان بزرگ است.

کد مطلب: ۸۲۰۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
امام‌جمعه کرج: آمریکا و اروپا، دو لبه‌ی یک قیچی هستند / شورای نگهبان، قاطعانه با لایحه FATF برخورد کند

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به اعلام خروج کشور ایالات‌متحده آمریکا از معاهده‌ی موسوم به برجام، اظهار داشت: امروز زمان عمل قاطعانه به شروط رهبر انقلاب و مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص نقض برجام است تا خدای‌نکرده، با انحراف این مسیر، دام‌های دیگری پیش روی کشور قرار نگیرد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به امضای فرمان اجرایی تحریم‌های شدیدتر علیه ایران توسط رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: هرچند این اتفاق، از قبل پیش‌بینی می‌شد و تذکرات لازم به مسئولین داده‌شده بود، اما امروز اشاره به گذشته و بازخوانی مواضع افراد در جریان مذاکرات و مذمت افرادی که با بی‌توجهی به هشدارها، موجبات این شرایط را فراهم کردند، ثمره‌ی چندانی ندارد.

وی تصریح کرد: اولویت امروز ما این است که از وقایع رخ‌داده، درس گرفته و با دید عبرت به برجام بنگریم و این دید را مقدمه یک حرکت درست و حساب‌شده برای آینده قرار دهیم.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز خاطرنشان ساخت: امروز همه باید به‌خوبی بفهمیم که گوش ندادن به راهنمایی‌های ولی جامعه که فرمود "دشمن قابل‌اعتماد نیست و اعتماد به او اشتباه است"، چه تبعاتی را در پی دارد و مسیر خود را اصلاح کنیم.

وی افزود: پنج سال سرمایه و وقت ملت برای تعامل و اعتماد به کدخدای بی‌خدا صرف شد، اهداف تعیین‌شده نیز حاصل نشدند و نتیجه هم جز "خسارت محض" نبود.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: در ماجرای برجام، خداوند چهره پنهان نفاق و وابستگان داخلی و باطن حرف‌هایشان را برملا کرد و با اثبات پیش‌بینی‌ها و هشدارهای حکیمانه‌ی رهبر انقلاب، بر عزت و آبروی نظام اسلامی افزود و درواقع بزرگ‌ترین استفاده‌ای که از برجام - با تحمل همه‌ی هزینه‌های سنگینش- بردیم، این است که همگان باور کردند که "دشمن قابل‌اعتماد نیست".

وی تصریح کرد: با درایت رهبر انقلاب در اجازه دادن به ادامه مذاکرات و تعامل با غرب (در عین راهنمایی‌ها و تذکرات دائمی‌شان به مذاکره‌کنندگان) و آشکار شدن نتایج اعتماد به دشمنان، امروز دیگر کسی نمی‌تواند بگوید "اگر می‌گذاشتند با آمریکا مذاکره و تعامل کنیم، چنین و چنان می‌شد".

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: شکر گذاری این دستاورد، (یعنی شناخت باطن و ذات مستکبرین و اهداف واقعی آن‌ها)، این است که دوباره به دشمن اعتماد نکنیم و این بار در دام و چاله‌ی "اروپا" نیافتیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشت: لازم بود رئیس‌جمهور محترم در موضع‌گیری اولیه‌ی خود، از موضع عزت و اقتدار با ظالمان دنیا سخن بگوید و از صلابت و قاطعیت برخوردار باشد که متأسفانه این‌گونه نبود و سخن از خروج مزاحم و ادامه برجام با اروپا به میان آمد؛ این چه اشتباهی است که می‌خواهید دوباره تکرار کنید؟!

وی یادآور شد: از هفته‌ها قبل از همین تریبون جمعه عرض شد که در دستور کار قرار گرفتن تغییر مسیر به سمت اروپا، پس از نقض برجام، توسط عده‌ای دنبال می‌شود و باید مراقب این مسئله بود.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: اروپا دنباله‌رو استکبار است و با ادبیات دیگری همان خواسته آمریکا را دنبال می‌کند و با پیش‌شرط کنترل قدرت منطقه‌ای و حذف موشک‌های بالستیک، حاضر به مذاکره با ایران است که متأسفانه اطلاع‌رسانی‌ها در این زمینه هم ناقص انجام می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: آمریکا و اروپا، مانند دو لبه‌ی یک قیچی برای از میان برداشتن ایران تلاش می‌کنند؛ یکی می‌گوید برجام بد است چون نتوانسته توان موشکی ایران را از بین ببرد و دیگری برجام را خوب می‌داند، اما به‌شرط اینکه قدرت موشکی ایران نابود شود؛ یعنی هر دو یک هدف را دنبال می‌کنند.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: دشمن به دنبال تضعیف و نابودی قدرت ما است؛ لذا بحث را به سمت توان موشکی ما برده است؛ اما داخلی‌های واداده‌ی وابسته‌ی غرب‌گرا و استکبار و اذناب او در منطقه بدانند که توان موشکی ما، خط قرمز ما است و هرگز نباید اجازه داد که دشمن در مقام بیان، سخنی از توان دفاعی ما و مذاکره در این خصوص بزند.

وی خاطرنشان ساخت: مسئولین محترم! بر خدا توکل کنید و از غیر او ترس و واهمه نداشته باشید و مانند امام (ره) به مردم و جوانان غیور و عزت‌آفرین کشور اعتماد کنید که با تلاش و مجاهدت، کشور را از شرایطی که توان تولید سیم‌خاردار ساده هم نداشتیم به‌جایی رساندند که امروز موشک‌های بالستیک نقطه زن می‌سازیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز یادآور شد: دنباله‌روی از تفکری که می‌گفت برای پیشرفت کشور، باید مثل ژاپن و آلمان، باید قدرت دفاعی خود را از بین ببریم، اشتباه است؛ صاحبان این تفکر، در دوران جنگ نیز به‌جای حمایت از جوانان تلاشگر کشور، به دنبال مذاکره با آمریکا بودند و بیگانگان را به کشور دعوت می‌کردند که امام (ره) جلوی‌شان را گرفته و با آنان برخورد کردند.

وی تأکید کرد: خواست همه‌ی مردم این است که در این فقره، توجیه و ساده‌اندیشی و کنار گذاشته و به سخنان رهبری که فرمودند به این سه کشور هم اعتمادی نیست و اگر نتوانستید تضمین قطعی بگیرید، آن را رها کنید؛ کاملاً عمل کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: آقایان! توجه کنید که بیان رهبر انقلاب در خصوص اخذ تضمین، اشاره به تضمین‌های واقعی و عملی دارد؛ نه تضمین‌هایی که قبلاً هم گفتید که از غرب گرفته‌ایم و هیچ‌کدام نتیجه‌ای در بر نداشت و این مسئله نباید دستاویز توجیه عده‌ای باشد.

امام‌جمعه کرج، در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در هفته گذشته، بیان داشت: پیروزی بزرگ مقاومت در عرصه‌ی سیاسی لبنان و جلب رأی همه‌ی لبنان، ازجمله مناطقی چون بیروت و طرابلس، که در محدوده‌ی حزب‌الله نبودند، نشانگر عمق اعتماد و باور مردم به مقاومت است که با ترسیم جبهه‌ای محکم و واحد، طرح‌ها و نقشه‌های غرب، رژیم صهیونیستی و آل سعود در منطقه را خراب کرد.

وی با اشاره به حملات خمپاره‌ای اسراییل به مناطقی از سوریه و پاسخ کوبنده سوریه به این تجاوزات، گفت: موشک‌هایی که سوریه به بلندی‌های جولان و مواضع نظامی اسراییل شلیک کرد، نشان داد که گنبد آهنین اسراییل نیز، آن‌چنان‌که می‌گویند، نیست و بسیار آسیب‌پذیر است.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: ظاهراً سران ترسوی صهیونیسم، پس از همین چند موشک، با واسطه‌هایی از سوریه خواسته‌اند به حملات خود پایان دهد و آن‌ها را متوقف کند.

وی با اشاره به تأسیس قریب‌الوقوع سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی و به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسراییل، تصریح کرد: به نظر می‌رسد، جلو انداختن اعلام خروج آمریکا از برجام نیز باهدف انحراف افکار عمومی از این اقدام او در فلسطین اشغالی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: این اقدام، برخلاف تمام معاهدات بین‌المللی است و نقش خائنانه‌ی عربستان سعودی در این میان، پررنگ و واضح است، اما شواهد نشان می‌دهد که این رژیم کودک کش تروریست، روزهای پایانی عمر خود را می‌گذراند و به‌زودی شاهد محو کامل این عنصر پلید از صفحه روزگار خواهیم بود.

خطیب جمعه کرج، در پایان خطبه‌های نماز گفت: لازم است این تذکر را هم بدهیم که نکند در این فضا موجود، پرونده تصویب لایحه خطرناک FATF در مجلس از نظرها پنهان شود که موجب بلایی مثل برجام برای کشور و مردم خواهد شد.

وی تصریح کرد: تحقق مفاد این لایحه، موجب مخاطرات شدید امنیتی برای کشور می‌شود و طبق آن می‌پذیریم که تمام مبادلات و تبادلات مالی ما تحت اشراف رسمی دشمن انجام شود که امیدواریم مجلس در بازنگری این لایحه دقت بیشتری انجام داده و شورای نگهبان نیز قاطعانه در برابر ایرادات موجود در آن بایستد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار