سخنرانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان درمراسم جشن تکلیف دانش آموزان این شهرستان

خبرگزاری پانا:حجت الاسلام سید رحمت کیائی در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان سوم ابتدائی شهرستان لاهیجان گفت : خاطره جشن تكلیف، یك خاطره شیرین تربیتى و معنوى است.

کد مطلب: ۸۲۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر مدارس ابتدائی شهرستان لاهیجان طی سخنانی گفت: شما دختران اکنون که به سن بلوغ رسیده اید باید حجاب اسلامی را رعایت کرده و در مقابل نامحرم پوشش مناسب داشته باشید ، به واجبات شرعی عمل و محرمات الهی را ترک کنید.

وی در ادامه سخنانش افزود : دختران از نظر سنّ ، زودتر از پسران به تكلیف مى رسند و این نوعى امتیاز براى آنان و نشان آمادگى بیشترشان است.

حجت الاسلام سید رحمت کیائی «بلوغ» را رسیدن به حدّى از شرایط جسمى دانست كه بتواند تكلیف هاى الهى را انجام دهد.

وی تصریح کرد : خاطره جشن تكلیف، یك خاطره شیرین تربیتى و معنوى است ، مناسبتی است كه نوجوانان تاریخ دقیق تولّد خود را بدانند تا بتوانند روز مكلّف شدن خود را طىّ مراسمى جشن بگیرند و شادى كنند.

این کارشناس مذهبی، در خصوص شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) مطالبی را عنوان کرد و یادآور شد: تمامی مادران و دختران باید از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب کبری(س) درس بگیرند و در زندگی شخصی، ایشان را الگو قرار دهند.

گفتنی است ، این مراسم که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شد ، بیش از 800نفر از دانش آموزان دختر حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار