سیده فاطمه حسینی

مرثیه ای برای تعهد سیاسی آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا گرچه پیش از این ها با ادبیات خود ثابت کرد که ادب سیاسی در راس ایالات متحده به شدت افول کرده اما اقدام اخیر دونالد ترامپ به خروج از برجام، بیش از همه نمایشی از سقوط اخلاق و تعهد سیاسی بود.

کد مطلب: ۸۲۰۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد

البته این نخستین بار نیست که او بر تعهدات بین المللی پشت پا می زند. پایبند نبودن ترامپ مسبوق به سابقه است؛ خروج از پیمان آب و هوایی پاریس، خروج از یونسکو، خروج از توافق تجاری ترانس پاسیفیک (تجارت آزاد) و اینک خروج از برجام.

رئیس جمهوری آمریکا با رویکرد کاسب کارانه خود به معادلات بین‌المللی، علاوه بر آنکه اعتبار کشورش در نظام بین الملل را می زداید، صلح جهانی را نیز با تهدید جدی روبرو می کند.

با این همه، آنچه این روزها برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد، همبستگی و وحدت است. همدلی عمیق قوای سه گانه و مردم، در کنار توانمندی های ایران، بازوی قدرت و اقتدار کشور و سرمایه ای است که می تواند همچون برهه های گذشته، ایران را از گذرهای سخت و دشوار، عبور دهد.

از سوی دیگر، باید در این بزنگاه، اصلاحات اقتصادی را جدی گرفت؛ تداوم رویکرد اقتصاد مقاومتی به معنای درونزایی و برونگرایی، اقدامی جدی برای اتخاذ سیاست های اصلاحی و سامان دادن به چالش ها و ابرچالش های اقتصادی کشور است.

مردم ایران همواره ثابت کرده اند که در ادوار سخت همچون دفاع مقدس و تحریم ها حامیان‌ کشور بوده‌اند و پس از این نیز خواهند بود. امید آن که با انسجام اجتماعی و وحدت ملی بار دیگر به بدعهدان برجام ثابت کنیم در روزهای دشوار نیز پای آرمان های خود ایستاده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار