معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل: ۲۰۰۰ دانش‌آموز مناطق محروم از خدمات آموزشی رایگان بهره‌مند می‌شوند

اردبیل (پانا) - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از دو هزار نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت در روستاها و مناطق محروم و مرزنشین استان اردبیل سکونت دارند که از خدمات آموزشی رایگان بهره‌مند می‌شوند.

کد مطلب: ۸۲۰۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل: ۲۰۰۰ دانش‌آموز مناطق محروم از خدمات آموزشی رایگان بهره‌مند می‌شوند

علیرضا حسین‌نژاد در جلسه بررسی ارائه خدمات تحصیلی به مددجویان در اردبیل اظهار داشت: دو میلیارد و 76 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی در سال گذشته به دانش‌آموزان تحت حمایت پرداخت شده است یکی از اهداف مهم کمیته امداد ارتقای سطح فکری و فرهنگی خانوار تحت حمایت است تا از این طریق مسیر توانمندسازی و خوداتکایی آنها هموار شود.

وی افزود: یک میلیارد و 706 میلیون تومان در قالب کمک هزینه تحصیلی، تقویت بنیه تحصیلی و آمادگی کنکور و راهیابی به دانشگاه، به دانش‌آموزان تحت حمایت پرداخت شده است و دانش آموزان تحت حمایت با توجه به محرومیت و فقر، دارای استعداد زیادی برای تحصیل در مقاطع بالاتر هستند که گام‌های مؤثری برای راهیابی آنها به دانشگاه‌های سراسری برداشته شده است.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه خیران و نیکوکارن اردبیلی بیش از 370 میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کرده‌اند، بیان کرد: 309 میلیون تومان از این مبلغ، توسط دانش‌آموزان خیر در قالب طرح احسان دانش آموزی، جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری در سال 96 پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تصریح کرد: 38 میلیون تومان از صدقه پرداختی خیران در سال گذشته به دانش آموزان بی‌بضاعت این نهاد اختصاص یافته است و حامیان طرح اکرام و خیران نیز بیش از 23 میلیون تومان به دانش آموزان تحت حمایت در سال 96 کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پنج هزار و 512 دانش ‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، افزود: دانش آموزان تحت حمایت، همواره نیازمند کمک‌رسانی و یاری‌رسانی خیران هستند تا بتوانند در کنار سایر همنوعان خود بی‌دغدغه و با آرامش خاطر به تحصیل ادامه دهند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اشاره به اینکه دو هزار و 824 دانش آموز پسر تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: دو هزار و 688 دانش آموز دختر نیز از خدمات تحصیلی کمیته امداد استان اردبیل بهره‌مند هستند.

حسین‌نژاد اظهار کرد: بیش از دو هزار نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت در روستاها و مناطق محروم و مرزنشین استان اردبیل سکونت دارند و بسیاری از دانش آموزان تحت حمایت ساکن در روستاها، مستعد تحصیل هستند که با کمک خیران و نیکوکاران می‌توانیم آنها را برای دستیابی به مدارج بالای علمی و دانشگاهی یاری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار