امام جمعه اردبیل:

تربیت نسل جدید با معارف قرآنی آینده کشور را تضمین می‌کند

اردبیل (پانا) - امام جمعه اردبیل گفت: تربیت نسل جدید با معارف و آموزه‌های قرآنی، آینده کشور را تضمین و جوانان را از آسیب‌های اجتماعی به دور می‌کند.

کد مطلب: ۸۲۰۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تربیت نسل جدید با معارف قرآنی آینده کشور را تضمین می‌کند

آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با فعالان قرآنی اردبیل اظهار داشت: جامعه امروزی با هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام، به شناخت معارف قرآنی نیاز دارد و باید تلاش کنیم که نسل جدید و جوان جامعه از آموزه‌های قرآنی بهره‌مند شوند چرا که در این صورت آینده و موفقیت کشور تضمین می‌شود.

وی گفت: جوانی که با معارف قرآنی تربیت پیدا کند، قطعا در مسئولیت‌های که به وی واگذار خواهد شد به سمت اختلاس و غارت بیت‌المال نمی‌رود ولی فردی که با قرآن بیگانه باشد، اهمیتی به دستورات الهی نمی‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه سبب کاهش و ریشه کن شدن آسیب‌های اجتماعی می‌شود، افزود: ماه8 مبارک رمضان بهترین فرصت برای دعوت مردم و نوجوانان و جوانان به سمت مجالس قرآنی بوده که در واقع شرافت ماه مبارک رمضان، با نزول قرآن معنا پیدا می‌کند.

عاملی تصریح کرد: بهره‌مندی از فرصت ماه مبارک رمضان، موقعیتی برای اثبات قدرت و اقتدار مسئولان و مدیران حوزه فرهنگی است که باید برنامه‌های ویژه‌ای برای استفاده مردم از برکات این ماه مبارک پیش‌بینی کرده و مراسم قابل قبولی برای استقبال از این ماه بزرگ، برگزار کنند.

وی بیان کرد: فعالیت مؤسسات غیردولتی قرآنی در راستای ترویج و گرایش جوانان و نوجوانان به قرآن بسیار حائز اهمیت بوده و باید از این مؤسسات حمایت قابل قبولی به انجام رسیده و تلاش کنیم که این تشکیلات قرآنی در محلات اردبیل و با همکاری خود مردم گسترش پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: به منظور تشویق فعالان و نخبه‌های قرآنی استان اردبیل، در مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان امسال، باید اجتماع بزرگ تشکیل و از فعالان این حوزه تجلیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار