مجموعه آثار شهید مطهری با حضور علی مطهری رونمایی شد

تهران (پانا) - مراسم رونمایی از مجموعه آثار استاد شهید مرتضی مطهری با حضور علی مطهری در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۰۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مجموعه آثار شهید مطهری با حضور علی مطهری رونمایی شد

سالن ناشران دیجیتال سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران میزبان جمعی از دانشگاهیان، طلاب و پژوهشگران علوم اسلامی بود که در مراسم رونمایی از مجموعه آثار استاد شهید مرتضی مطهری حضور داشتند.

در آغاز مراسم حجت الاسلام و المسلمین خوانساری معاون بازرگانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی اظهار کرد: با توجه به تاثیرات عمیقی که آثار استاد شهید مرتضی مطهری بر روند شکل گیری انقلاب اسلامی و ادامه آن داشته است، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برخود فرض دانست تا در نشر این آثار تلاش کند.

وی افزود: از حدود ۱۰ سال پیش این پروژه با همکاری انتشارات صدرا و شخص آقای دکتر علی مطهری آغاز شد که حاصل آن دو مجموعه نرم افزاری بود. نسخه اول ۸ سال پیش منتشر شد و نسخه دوم امروز رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام خوانساری در معرفی نرم افزار مجموعه آثار استاد مطهری گفت: این مجموعه شامل ۱۰۵ عنوان کتاب استاد است که آخرین ویرایش ها به آن اضافه شده است. همچنین جستجوی موضوعی و نمایه از امکانات نرم افزار جدید است. در این نسخه مجموعه آثار و یادداشت های استاد باهم ادغام شده است.

وی در پایان با اشاره به تلاش های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در نشر آثار دانشمندان علوم اسلامی گفت: نظیر این مجموعه برای بیش از ۲۵۰ شخصیت جهان اسلام و تشیع تولید و منتشر شده است.

در ادامه مراسم علی مطهری ضمن تشکر از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در انتشار نسخه دیجیتال استاد مطهری اظهار کرد: این مجموعه کار محققان را آسان میکند و آنها به کمک امکانات جستجوی موضوعی میتوانند مطالب مورد نظر خود را در میان آثار مختلف پیدا کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده این نرم افزار همراه با انتشار بخش های جدیدی از مجموعه آثار استاد تکامل یابد.

مطهری در ادامه از دی وی دی مجموعه آثار استاد شهید مرتضی مطهری رونمایی کرد.

گفتنی است بخش ناشران دیجیتال در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۷ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب میزبان علاقه مندان و فعالان کتاب و محصولات فرهنگی دیجیتال در مصلای امام خمینی تهران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار