سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی در هشتمین شب خاطره:شهدا معیار سنجش اراده و اخلاص هستند

تبریز (پانا)- هشتمین شب خاطره دفاع مقدس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، ویژه گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید حسن شفیع زاده با حضور یادگاران و همرزمان این شهید وارسته در محل مجتمع فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار شد. 

کد مطلب: ۸۲۰۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی در هشتمین شب خاطره:شهدا معیار سنجش اراده و اخلاص هستند

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، سرپرست حوزه هنری استان در هشتمین شب خاطره دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه سردار شهید حسن شفیع زاده، اظهار کرد: ما در دورانی زندگی می‌کنیم که شاهد وجود پر برکت حضرت ولیعصر (عج )و شهدا هستیم، همانطور که در دنیای زودگذر، این توفیق را داشته ایم که از وجود پر برکت مقام ارزشمندی چون امام خمینی (ره) بهره مند شویم.
سید مهدی سیدین نیا افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خمینی ثابت کردند که می توان تا مرز انبیا پیش رفت، بنابراین خدا را شاکریم که نعمت ولایت و رهبر معظم را به ما عطا کرده است.
وی با بیان این‌که شهیدانی مانند سردار شهید حسن شفیع زاده سرمشق زندگی همه است، بیان کرد: در حال حاضر هیچ چیزی نمی تواند مسیر انقلاب را تغییر دهد چرا که پیوند قوی بین امام و امت، ما را به پیروزی می رساند و به برکت خون شهدا، حق بر باطل غلبه خواهد کرد چنان که نمونه های آشکار این قبیل پیروزیها را در گذشته شاهد بوده ایم.
سیدین نیا اخلاص، اراده والا و همت در کار و تلاش را جزو ویژگی های بارز و مشترک همه شهدا عنوان کرد و گفت: شهدای ما ارتباط خالصی با خداوند متعال برقرار می کردند و می توان این ویژگی را در تمامی اولیا و شهدا به وضوح مشاهده کرد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: شهدا همواره اهل کار و تلاش بوده و در کار و جهاد، دارای همت، اراده و اخلاص والایی بودند.
وی افزود: شهدا معیارها و شاخص هایی هستند که کار و جهاد و اراده و اخلاص توسط آن‌ها سنجیده می شود و باید خدا را شاکر باشیم که این نعمات را به ما در دوران جنگ و انقلاب عطا کرده است.
سرپرست حوزه هنری استان طی کردن مسیر شهدا را کار بسیار بزرگی توصیف کرد و اظهار امیدواری نمود: خداوند توفیق پیمودن این راه پر سعادت را نصیب ما کند.
سیدین نیا با بیان این‌که در عصر فعلی شهدا در میان ما حضور دارند، گفت: اکنون نیز شهدای مدافع حرم همچون شهدای هشت سال جنگ تحمیلی حاضرند بدون ترس و سستی مرگ را درآغوش بگیرند.

برادر سردار شهید شفیع زاده در هشتمین شب خاطره دفاع مقدس:
اخلاص و راستگویی جزو ویژگی بارز شهید حسن شفیع زاده بود/لزوم تولید آثار فاخر جهت معرفی شخصیت شهدا
در حاشیه برگزاری هشتمین شب خاطره دفاع مقدس حوزه هنری آذربایجان شرقی برادر سردار شهید حسن شفیع زاده اخلاص و راستگویی را از ویژگی های اصلی سردار شهید شفیع زاده عنوان کرد و گفت: شهید شفیع زاده فردی با اخلاص و به راستگویی در خانواده مشهور بود.
حسین شفیع زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: شهید شفیع زاده همواره بر این باور بود که تا رسیدن به پیروزی در جنگ باید نقش خود را به طور کامل ایفا کند.در اوایل جنگ از لحاظ تسلیحات دست خالی بودند ولی نزدیک زمان شهادتش با تمام توان و نیرو شش گروه توپخانه تشکیل داده بودند که در عملیات کربلای پنج و والفجر هشت، مقر تانک دشمنان را به گورستان تانک تبدیل کردند.
وی ضمن تشریح خاطره ای از سردار شفیع زاده، با بیان این‌که سردار در دوران دفاع مقدس نقش پشتیبانی و حمایتی را در توپ خانه اجرایی می کرد، یادآور شد: در حالی که فرمانده وظیفه نداشت در خط اول جنگ مستقر شود ولی حسن آقا برعکس نقش خود، دیده بان بود و در نزدیک ترین منطقه ی دشمن قرار می‌گرفت تا به نیرو ها از وضعیت منطقه اطلاع دهد.زمانی که بدنش پر از زخم می شد هیچ‌ موقع از زخم‌های خود میان اعضای خانواده سخنی‌ نمی گفت چرا که آن‌ها را از ما مخفی نگه می داشت.
وی با تاکید بر لزوم تولید آثار فاخر در خصوص شهدا، اظهار کرد: ضرورت دارد در تولید آثار مربوط در معرفی شخصیت شهدا به کیفیت بیشتر از کمیت توجه داشته باشیم. معتقدم شهدا دست یافتنی است در حالی که برخی از افراد شهدا را دست نیافتنی معرفی می کنند به طوری که جوان امروزی رسیدن به مقام شهدا را دست نیافتنی و غیرممکن می پندارد چون ما نمی‌توانیم در جامعه کنونی نقش آن‌ها را به خوبی ترسیم کنیم.
برادر شهید شفیع زاده با اشاره به اهمیت برگزاری شب های خاطره، افزود: جوانان امروزی آشنایی کافی با زندگی شهدا ندارند، اگر از زندگی شهدا روایت یا مطالبی بازگویی شود، جوانان با نسل قبلی آشنا شده و می توان

ند از تجربیات آن‌ها در زندگی خود استفاده کنند.
وی ضمن قدردانی از حوزه ی هنری جهت برگزاری شب های خاطره، افزود: این برنامه، برنامه بسیار خوبی بود و برای بنده تازگی داشت ولی معتقدم اگر زیرساخت های مناسب فراهم شود، چنین برنامه هایی می تواند بهتر از این نیز برگزار شود، در این راستا ضروری است، مجموعه هایی مانند حوزه هنری از لحاظ بودجه، نیرو و سرمایه انسانی تقویت شود.
وی در ادامه با اشاره بر اهمیت برگزاری شب های خاطره در استان، افزود: بیان و بازگویی گفته ها به صورت غیر مستقیم برای جوانان، اثرگذاری مثبتی از امر و نهی آن‌ها خواهد داشت، برای جوانان هر چقدر بتوانیم گفته هایمان را به صورت غیر مستقیم توضیح دهیم، اثر مثبتی خواهد داشت چرا که با امر و نهی، جوان نمی تواند راه خود را پیدا کند. ما باید الگوهای خود را به جوانان نشان دهیم تا با قدرت انتخاب و با اختیار خود راه و روش صحیح را الگوی خود قرار دهند.
برادر سردار شهید حسن شفیع ادامه داد: جوانان قدیم در سن ۱۸ سالگی مسئولیت های بزرگی را می پذیرفتند ولی جوانان امروزی در ۳۰ سالگی هنوز سردرگم مانده اند.ما باید بتوانیم جوانان را مسئولیت پذیر کنیم تا جوان با شناخت کافی از شهدا پیرو الگوهای غربی نشود.
شفیع زاده اعمال صحیح را بهترین راهکار جهت سوق دادن جوانان به راه و رسم شهدا عنوان کرد و گفت: کسی که تبلیغ و تبیین شهدا را انجام می دهد در مرحله اول باید خود دارای صداقت باشد، به عنوان مثال در دوران دفاع مقدس زمانی که خود فرمانده با صداقت کامل در خط مقدم حضور داشت، نیرو ها نیز با توان بیشتری همگام با او در میدان جنگ مقابل دشمنان ایستادگی می کردند.

گفتنی است در هشتمین شب خاطره دفاع مقدس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی که با همکاری نهادهای مربوط برگزار شد، حسین شفیع زاده برادر سردار شهید حسن شفیع زاده، سردار جهانسری، سردار جواد غفاری و امیر عزتی آذر از همرزمان سردار شهید حسن شفیع زاده به ذکر خاطراتی چند از این شهید وارسته نمودند.
همچنین لازم به ذکر است در این برنامه از راویان با اهدای لوح سپاس ویژه شبهای خاطره تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار