مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

فعالیت یک هزار همیار مشاور در مدارس استان

بیرجند (پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر قریب یک هزار دانش آموز دختر و پسر متوسطه اول در 9 شهرستان استان به عنوان همیار مشاور فعالیت می کنند.

کد مطلب: ۸۲۰۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت یک هزار همیار مشاور در مدارس استان

عباس لامعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح امروز اظهار کرد: در حال حاضرشهرستان های طبس ، بیرجند ، فردوس ، زیرکوه ، خوسف ، درمیان ، سربیشه ، بشرویه و سرایان همیار مشاور دارند.

وی، با اشاره به تجلیل از133 نماینده همیار مشاور و برگزیدگان استانی روزنامه دیورای در همایش همیار مشاورین خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر 230 مشاور وظیفه ارائه خدمات مشاوره ای تربیتی، تحصیلی را در مدارس استان برعهده دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، افزود: با توجه به نقش مهم همسالان در دوران بلوغ و نوجوانی و تاثیر آن بر رشد روانی اجتماعی افراد طرح همیار مشاور در مدارس متوسطه اول با رویکرد آگاهی بخشی و پیشگیری از بروز مشکلات روانی اجتماعی و تحصیلی در بین دانش آموزان ، اجرا می شود.

وی، اضافه کرد: همیار مشاور دانش آموزی است که متناسب با ضوابط از بین دانش آموزان یک آموزشگاه انتخاب شده و پس از گذراندن دوره آموزشی لازم زیر نظر مشاور مدرسه بر اساس شرح وظایف خاص با مشاور همکاری می کند.

گفتنی است در همایش همیار مشاوران استان، پس از رای گیری 2 همیار مشاور پسر و دختر به عنوان نماینده همیار مشاورین استان جهت معرفی به وزارت آموزش و پرورش و شرکت در جلسات کشوری انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار