برنامه هفته سراهای دانشجویی اعلام شد

تهران ( پانا) - رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به شروع هفته سراهای دانشجویی از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه، برنامه‌ها و عناوین این هفته را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۲۰۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه هفته سراهای دانشجویی اعلام شد

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، ذوالفقار یزدان مهر گفت: هفته خوابگاه‌های دانشجویی با شعار کلی «سراهای دانشجویی و حمایت از کالای ایرانی» از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای هر یک از روزهای هفته خوابگاه‌های دانشجویی عناوین مشخصی در نظر گرفته شده است، افزود: روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، با نام «خلاقیت کارآفرینی و حمایت از ایده‌های دانشجویی،» پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت «خیران، حامیان رفاه دانشجویان»، جمعه ۲۱ اردیبهشت «سراهای بانشاط با توسعه امکانات ورزشی»، شنبه ۲۲ اردیبهشت «اعتلای حقوق شهروندی، امیدی افرینی و انسجام ملی»، یکشنبه ۲۳ اردیبهشت «بهداشت و تغذیه سالم»، دوشنبه ۲۴ اردیبهشت «دانشجو پیشرو در اصلاح الگوی مصرف» و سه شنبه ۲۵ اردیبهشت «مهارت‌های زندگی و استفاده آگاهانه از فضای مجازی» نامگذاری شده است.

وی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی که با دبیران مناطق ده‌گانه دانشجویی کشور و معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی صورت گرفته، در هفته سراهای دانشجویی، برنامه‌های متنوعی در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در سراهای دانشجویی این موسسات برگزار می‌شود.

یزدان مهر افزود: برنامه های هفته سراهای دانشجویی در دانشگاههای مستقر تهران، روز چهارشنبه با بازدید معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان از امکانات رفاهی دانشگاه الزهراء (س) تهران و افتتاح سالن ورزشی این دانشگاه آغاز می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به اقدامات انجام شده صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در دولت یازدهم در رابطه با کمک رهن برای اسکان دانشجویان متقاضی در خوابگاهها، افزایش دو برابری وام ودیعه مسکن متاهلی، رتبه بندی و عادلانه سازی اجاره بها و ارتقاء خوابگاه‌های سطح ۴ و ۵، ساماندهی خوابگاه‌های غیر دولتی و ارایه برنامه ارتقاء خوابگاهها برای بهبود فضای خوابگاهی تصریح کرد: با تاکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تمرکز امسال ما مقاوم سازی خوابگاه‌های مناطق زلزله خیز و ارایه تسهیلات به بخش خصوصی و دانشگاه‌ها برای تکمیل، ساخت و خرید خوابگاه است تا کمبود فضای خوابگاهی را در طول برنامه ششم جبران کنیم.

یزدان مهر ادامه داد: نیازمند ساخت ۲۰۰ سرای دانشجویی هستیم تا ۵۰ هزار دانشجوی متقاضی را در این سراها اسکان دهیم که این مهم در طول برنامه ششم امکان پذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار