جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن برگزار شد

گرگان (پانا) - سیزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن با حضور پرورش‌دهندگان اسب از سراسر کشور در مراتع شهرستان کلاله استان گلستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۰۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن برگزار شد

علی علیزاده، دبیر برگزاری جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن، در حاشیه این جشنواره اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن با حضور علاقمندان و پرورش‌دهندگان اسب از سراسر کشور در مراتع سرسبز روستای صوفیان شهرستان کلاله استان گلستان برگزار شد.

وی افزود: 240 سر اسب اصیل ترکمن در 10 دور از کره پای مادر تا نرینگان زیبایی های خود را در معرض قضاوت 3 داور بین‌المللی از کشور ترکمنستان قرار دادند.

دبیر برگزاری جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن تصریح کرد: به برترین‌های زیبایی هر دور علاوه بر جایزه نقدی 500 هزار تا یک میلیون تومانی، قالی دستباف و خوراک اسب نیز اهدا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله گفت: برگزاری این جشنواره در روستای صوفیان کلاله، زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اسب و اسبداری و اشتغال جوانان این روستا و دیگر مناطق این شهرستان را فراهم کرده است.

وی افزود: در شهرستان کلاله سه باشگاه پرورش اسب فعال وجود دارد که بستر اشتغالزایی برای بیش از 50 نفر را فراهم کرده است. با وجود چهار باشگاه فعال پرورش اسب، متقاضی برای ایجاد سه باشگاه داریم که در حال طی مراحل اداری هستند.

علیزاده اظهار کرد: در شهرستان کلاله بیش از 452 سر اسب اصیل ترکمن در باشگاه‌ها و یا به صورت سنتی نگهداری می‌شود. نژاد اسب اصیل ترکمن خاص و منحصربه فرد بوده که در سال‌های اخیر ذخیره‌‌های ژنتیک این اسب، تقاضای جهانی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار