‌مشاور عالی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

نیمی از واحدهای شهرک‌های صنعتی کشور نیاز به بازسازی و نوسازی دار‌ند

گرگان(پانا)- اکنون نیمی از واحدهای شهرک‌های صنعتی کشور نیاز به بازسازی و نوسازی دار‌ند.

کد مطلب: ۸۲۰۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
نیمی از واحدهای شهرک‌های صنعتی کشور نیاز به بازسازی و نوسازی دار‌ند

محمود گنجی‌بخش اظهار داشت: یاد و خاطره جان‌باختگان معدن یورت را گرامی‌ می‌دارم و نسبت به این موضوع متاثر شدم و امید داریم دیگر شاهد این اتفاق‌ها نباشیم.

‌مشاور عالی معاون وزیر صنعت یادآور شد: در بحث حمایت از کالای ایرانی بخش‌های مختلفی وجود دارد که از سوی سازمان مطرح می‌شود که همانند رفع موانع گمرکی و بانکی که باید به آن‌ها توجه شود.

وی افزود:‌ برای اینکه فعالیت‌ منجر به برندسازی ‌شود باید باور و تعصب ملی ایجاد شود و مردم ما به آن باور برسند تا تولیدکنندگان داخلی مشتری داشته باشند.

‌مشاور عالی معاون وزیر صنعت یادآور شد: در بخشی از حوزه‌ها نیا‌ز به ترمیم داریم و برنامه نوسازی در وزارت صنعت دنبال می‌شود واین خود یک نوع حمایت از کالای ایرانی به‌شمار می‌رود.

گنج‌بخش افزود: برنامه 4 ساله برای به ظرفیت رساندن صنایع ‌دنبال می‌کنیم تا قابلیت رقابت برای برخی صنایع به وجود بیاید و در حال حاضر چنین صنایعی با ظرفیت 30 یا 40 درصد فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: ‌امسال در حوزه حمایت از کالای ایرانی سازمان شهرک‌های صنعتی یک جلسه مشترک با سازمان توسعه تجارت برگزار کرد و در بحث صادرات یک‌هزار و ٣� � میلیارد بودجه تخصیص داده شده که بحث خوشه‌های صنعتی در این محور دنبال می‌شود و صنایع کوچک می‌توانند در صادرات نقش پررنگی داشته باشند.

‌مشاور عالی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خوشه فرش و خوشه لبنی جزء خوشه‌های برند در استان گلستان است که سازمان ‌شهرک‌های صنعتی این آمادگی را دارد که از این خوشه‌ها حمایت کند.

گنجی‌بخش تاکید کرد: ‌استان گلستان با توحه به موقعیت جغرافیایی یک استان استراتژیک است و مقام معظم رهبری در عید امسال به بحث صادرات به ویژه با 15 کشور همسایه تاکید کردند و این مهم در یک برنامه با یک تفاهم در سال 1397 به صور جدی دنبال می‌شود.

و ی تاکید کرد: در بحث خوشه‌ها یک تلاش مظاعفی نسبت به گذشته خواهیم داشت و در انتهای سال 1396 تفویض اختیاراتی به استان‌ها انجام شد تا مشکلات تولیدکنندگان در همان استان‌ها حل شود.

‌مشاور عالی معاون وزیر صنعت یادآور شد: در راستای حمایت از کالای ایرانی باید همه دست به دست یکدیگر بدهیم تا چرخه اقتصاد کشور را بچرخانیم.

وی گفت: ‌در مسیر حمایت از مشاغل دانش‌بنیان تسهیلاتی در نظر گرفته شد و 4 هزار نفر متقاضی طرح بودند که 2 هزار نفر شناسایی شدند و جزء افراد واجد الشرایط شدند که تسهیلات به آنها اعطاء می‌شود.

گنجی‌بخش افزود: نیمی از واحد‌ها نیاز به بازسازی و نوسازی دارند ‌و در یک برنامه 4 ساله دنبال می‌شود و برش استانی آن انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار