انتقال فرهنگ و اتصال نسل دیروز به نسل امروز از مهم‌ترین مأموریت‌های آموزش و پرورش است

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مازندران گفت: انتقال فرهنگ و اتصال نسل دیروز به نسل امروز و تربیت نیروی انسانی برای ورود به جامعه از مهم‌ترین مأموریت‌های آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۲۰۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
انتقال فرهنگ و اتصال نسل دیروز به نسل امروز از مهم‌ترین مأموریت‌های آموزش و پرورش است

اسفندیار نظری در ویژه برنامه هفته گرامیداشت مقام معلم ناحیه یک ساری ضمن تبریک به معلمان
انتقال فرهنگ و اتصال نسل دیروز به نسل امروز، ایجاد شرایط مطلوب یاددهی و یادگیری و تربیت نیروی انسانی برای ورود به جامعه را به عنوان مأموریت های اصلی آموزش و پرورش برشمرد.

او ضمن تأکید بر اینکه یکی از مهمترین مأموریت های کلان آموزش و پرورش تقویت سرمایه اجتماعی و تربیت نیروی انسانی توانمند، آینده محور، امیدآفرین، و دارای عقلانیت و تدبیر است، مهم‌ترین و مشکل‌ترین مسئله مبتلابه انسان را تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: در واقع تبدیل انسان های خام و مستعد به انسان های سالم، خلاق، بالنده، متعادل و رشد یافته است.

نظری بخشی از چالش های آموزش و پرورش اینگونه برشمرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بدون آماده بودن زیرساخت ها، تکیه بر دانش محوری ، بدون توجه به مهارت‌آموزی، هدایت نامتوازن دانش‌آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی، نبود اعتبار کافی در نوسازی ناوگان آموزش و پرورش، به ویژه شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش، عدم توجه به مقام و منزلت و جایگاه معلم، نبود آموزش و پرورش به عنوان اولویت اصلی و دغدغه مهم مجلس.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: ایجاد تغییر آموزشی توسط توسط عده ای محدود در مرکز یا وزارت غیر ممکن و غیر عقلانی است باید همه دستگاه ها را در فرایند تعلیم و تربیت مشارکت دهیم تا تربیت دانش آموزان به بهترین شکل صورت گیرد.

نظری گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زمانی محقق می شود که بازیگران اصلی آن، معلمان، دانش آموزان، مدیران، نیروی انسانی، اولیاء، رهبران اجتماعی، افراد بانفوذ جوامع ملی و محلی، متخصصان دانشگاهی، رهبران آموزشی مناطق، نمایندگان مجلس و دستگاه های مختلف باشند.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد، معلمان بازیکران اصلی تغییر یا تحول آموزشی هستند زیرا تغییر در آموزش و پرورش به تفکر و عمل معلمان وابسته است؛ معلم باید فراغ بال در کلاس درس حاضر گردد و فقط دغدغه آموزش دانش آموزان را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار